DAJ CYNK

eParagon zamiast papierowych wydruków. Pilotaż usługi w PKN ORLEN obejmie całą Polskę

Mieszko Zagańczyk

Fintech

Rozpoczyna się kolejny, ogólnopolski etap pilotażu projektu eParagon. Usługa jest już dostępna na wszystkich stacjach własnych PKN ORLEN. Skorzystać z niej może każdy klient bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. 

Pierwszy etap pilotażu pozwalał na skorzystanie z usługi eParagon na 60 stacjach paliw PKN ORLEN. W związku z dużym zainteresowaniem i pozytywnymi reakcjami pierwszych użytkowników podjęto decyzję o rozpoczęciu kolejnego etapu, który obejmie wszystkie stacje własne PKN ORLEN, których jest ok.1300. Dzięki temu klienci w całej Polsce będą mogli testować nową usługę do 14 lutego 2020 r.

Zobacz: Po fuzji eurobanku i Millennium klienci stracą dostęp do Google Pay
Zobacz: Apple Card: oficjalny start, teraz już dla wszystkich (ale tylko za Oceanem)

Klienci chwalą usługę za to, że elektroniczne wersje paragonów są dużo łatwiejsze do przechowywania i nie blakną tak jak ich tradycyjne odpowiedniki. Duże zainteresowanie klientów i informacje uzyskane w pierwszym etapie pilotażu usługi eParagon pozwolą na przyspieszenie prac nad wypracowaniem docelowego modelu usługi. Prowadzone są także rozmowy z kolejnymi partnerami biznesowymi, którzy chcą się przyłączyć do procesu upowszechniania elektronicznego paragonu. Wśród nich jest np. BLIK.

Zobacz: Liczba transakcji BLIKIEM w 1H2019 zbliżyła się do 90 milionów - to tyle, ile było w całym roku 2018
Zobacz: Bank Pekao S.A. wprowadza cyfrową identyfikację mojeID

eParagon to cyfrowy odpowiednik paragonu fiskalnego, powiązany z kontem bankowym klienta oraz debetową kartą płatniczą użytą do przeprowadzenia transakcji. Usługa jest dostępna w bankowości elektronicznej PKO BP. 

Na obecnym etapie pilotażu eParagon nie zastępuje paragonu fiskalnego, jednak dalszy rozwój usługi zakłada zrównanie elektronicznego paragonu z jego papierowym odpowiednikiem. Po wprowadzeniu eParagonu do powszechnego użycia korzystanie z tego rozwiązania ułatwi zarządzanie historią zakupów, zapewni łatwość gromadzenia i wyszukiwania potwierdzeń transakcji, a w razie potrzeby – dostęp do nich w postaci pliku PDF lub wydruku, oraz zredukuje problemy związane z trwałością druku termicznego czy ryzykiem zgubienia tradycyjnego potwierdzenia zakupu. eParagon będzie również wspierać nowoczesne formy zakupów samoobsługowych.

Zobacz: Spółdzielcza Grupa Bankowa uruchamia płatności BLIK
Zobacz: Garmin Pay i Fitbit Pay dostępne w Pekao S.A.

Projekt jest realizowany we współpracy z Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService - agentem rozliczeniowym obsługującym transakcje z użyciem karty płatniczej w terminalach należących do PKN ORLEN oraz KIR, pełniącym funkcję partnera technologicznego. 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: KIR