DAJ CYNK

PKO Bank Polski: zlecenia w oddziałach podpiszemy na ekranie dotykowym zamiast na papierze

Marian Szutiak

Fintech

PKO Bank Polski logo stanowiska

Operacje takie jak potwierdzanie wpłaty i wypłaty gotówki oraz polecenia przelewu podpisem na ekranie dotykowym, dostępne są już w 56 oddziałach banku PKO BP. Do końca czerwca 2020 roku ma być ich 500. Rozwiązanie gwarantuje szybszy czas obsługi, automatyczną cyfrową archiwizację i znaczną redukcję zużywanego papieru. Bank pracuje nad rozszerzeniem katalogu usług, do których wykorzystywane będą ekrany dotykowe.
 

Potwierdzanie wpłaty i wypłaty gotówki oraz polecenia przelewu podpisem na ekranie dotykowym to nowość w PKO Banku Polskiego, dostępna w 56 jego oddziałach. Do końca czerwca 2020 roku odpowiednie urządzenia pojawią się w 500 oddziałach banku. Doradcy PKO BP wykorzystują je również do edukowania klientów i prezentowania możliwości serwisu transakcyjnego iPKO. Klienci w asyście doradcy mają możliwość sprawdzić jak wnioskować o produkty w iPKO, składać dyspozycje, realizować operacje.

Zobacz: Orange: już 500 tys. umów podpisanych na tablecie
Zobacz: 4 miliony użytkowników aplikacji IKO w PKO Banku Polskim

- Wdrażane przez nas rozwiązanie skraca czas obsługi co wpływa na większą satysfakcję klientów, a jednocześnie wprowadza w sposób automatyczny pełny elektroniczny obieg dokumentów i pozwala na znaczącą redukcję zużywanego papieru. Naszym celem jest dalsze wzmacnianie wizerunku PKO Banku Polskiego jako instytucji nowoczesnej, zaawansowanej technologicznie, ale również wprowadzającej proekologiczne rozwiązania. Digitalizacja procesów jest jednym z kluczowych elementów strategii „PKO Bank Przyszłości”.

- powiedział Bartłomiej Wypchło, dyrektor Departamentu Sieci i Wsparcia Sprzedaży w PKO BP

Do końca grudnia 2019 roku stanowiska doradców w 56 oddziałach w Polsce zostały wyposażone w ekrany dotykowe, umożliwiające złożenie podpisu dla usług transakcyjnych: wpłata i wypłata gotówki w PLN i w walutach wymienialnych oraz polecenie przelewu w PLN. Klienci akceptujący swoje dyspozycje na ekranie dotykowym mogą otrzymać potwierdzenie ich realizacji na adres e-mail lub w tradycyjnej formie papierowej. Jak podaje bank, zastosowane rozwiązanie (przygotowane we współpracy z firmą Nanovo) gwarantuje szybszy czas obsługi, automatyczną cyfrową archiwizację i znaczną redukcję zużywanego papieru.

Zobacz: Nowy rok i bunt kas fiskalnych. Czyżby bomba milenijna z opóźnionym zapłonem?
Zobacz: Gshield ubezpieczy sprzęt gamingowy, konta w grach oraz wirtualne przedmioty

Bank PKO BP od kilku lat wprowadza rozwiązania, które mają ograniczyć ilość zużywanego papieru. Istotną zmianą było wdrożenie w oddziałach banku w 2017 roku autoryzacji 23 operacji kodem SMS, bez konieczności składania podpisu. Kolejne rozwiązania mające przynieść redukcję zużycie papieru, to między innymi możliwość przesyłania do banku wybranych dokumentów (np. skan polisy ubezpieczeniowej do kredytu hipotecznego czy legitymacji studenckiej) oraz wdrożenie 40 różnych typów dyspozycji (np. pełnomocnictwo do rachunku bankowego, dyspozycja zastrzeżenia dokumentu, dyspozycja na wypadek śmierci) i udostępnienie ich klientom w serwisie iPKO oraz ograniczanie korespondencji papierowej do klientów na rzecz elektronicznej. Tego typu działania pozwalają na istotną redukcję wykorzystywanego papieru. W pierwszej połowie 2019 roku bank kupił o ponad 50% mniej pudeł niż w analogicznym okresie 2016 roku. Dzięki temu oszczędził już 3,82 ha lasu, co można przyrównać do powierzchni prawie sześciu ekstraklasowych boisk piłkarskich.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PKO Bank Polski