DAJ CYNK

Płatności Google Pay dostępne na platformie Shoper

orson_dzi

Fintech

Klienci robiący zakupy w sklepach działających na platformie Shoper coraz częściej płacą za pomocą wpłat internetowych. Poszerzając dostępne metody płatności, Shoper wdraża system Google Pay.

Obecnie już ponad połowa transakcji na platformie Shoper jest opłacana online i tego typu formy płatności notują dynamiczny wzrost na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Właściciele platformy uznali, że to idealny moment na dodanie nowej opcji w postaci Google Pay i obie firmy rozpoczęły integrację swoich systemów.

Zobacz: Garmin Pay i Fitbit Pay dostępne w Pekao S.A.

W opublikowanym nowym Raporcie Płatnośći 2019 widzimy, że od 2017 roku liczba sklepów internetowych z tylko jedną metodą płatności spadła z 25 do 17%. Z kolei do 63% wzrosła liczba sklepów, które oferują wybór spośród co najmniej trzech metod płatności. Co ósmy sprzedawca pozwala na wybranie jednej z pięciu lub więcej sposobów opłacenia zakupów.

Zobacz: Rekordowa liczba płatności bezgotówkowych w Polsce

Shoper dostarcza oprogramowanie dla ponad 13 tys. sklepów internetowych. Ich klienci opłacają zakupy głównie za pomocą przelewów, ale ta metoda płatności powoli traci na rzecz Blika. Ciekawostką jest fakt, że on-line płacimy mniejsze kwoty za zakupy, średnio 186 zł, niż w przypadków przelewów lub gotówką w punkcie odbioru - 291 i 272 zł.

Zobacz: Zbliżeniowe płatności mobilne w Polsce w 1Q2019 - ponad 2,1 mln kart płatniczych w telefonie i innych urządzeniach

Relatywnie spore sumy przeznaczane na zakupy opłacane gotówką czy przelewem pochodzą od osób, które zaglądają do sklepów internetowych dość rzadko - gdy znajdą specjalną okazję. Płacąc preferują tradycyjne, dobrze znane metody zapłaty. Druga grupa to klienci, dla których zakupy w sieci to codzienność. Wydają mniej za jednym razem, ale kupują częściej. Ci sięgają po systemy płatności, które działają szybko i niezawodnie. Takie są właśnie płatności online.  Dostępność Google Pay w naszych sklepach z całą pewnością sprawi, że będziemy kupować w sieci jeszcze chętniej

- mówi Jacek Zientkiewicz, dyrektor ds. marki w Shoper.

Zobacz: Przeniesienie telewizji z pasma 700 MHz będzie kosztowne i długotrwałe

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: shoper