DAJ CYNK

Revolut ostrzega 6 mln klientów przed atakami phishingowymi

orson_dzi

Fintech

Revolut ostrzega swoich użytkowników przed atakami phishingowymi w Europie i Wielkiej Brytanii, które mogą doprowadzić m.in. do utraty pieniędzy z konta.

Obok ataków phishingowych wśród ataków popularna jest również podmiana kart SIM. Dlatego też Revoult w kilku krokach ostrzega swoich użytkowników:

•    Pracownicy Revolut nigdy nie będą prosić Cię o podanie kodu PIN lub hasła
•    Pomoc dotyczącą konta oferujemy wyłącznie za pośrednictwem oficjalnego czatu w aplikacji
•    Każda osoba, która twierdzi na portalu społecznościowym lub w jakimkolwiek innym miejscu, że jest agentem pomocy technicznej Revolut (lub naszego partnera), jest oszustem i należą ją bezzwłocznie zgłosić.
•    Nie oferujemy wersji próbnych kont Premium ani Metal w portalach społecznościowych w zamian za podane danych osobowych
•    Nie masz sygnału połączenia? Znajomi przestali do Ciebie dzwonić i pisać? Skontaktuj się ze swoim operatorem, aby upewnić się, że nie jesteś ofiarą oszustwa polegającego na podmianie karty SIM

Zobacz: Biznesowy Revolut ułatwi kontrolę wydatków w firmie
Zobacz: Revolut startuje z usługą bezprowizyjnego handlu akcjami na amerykańskich giełdach

Pomimo wielu przypomnieć i ostrzeżeń, wielu użytkowników ciągle jest podatnych na ataki phishingowe. Najczęściej w momencie, kiedy oszuści podszywają się pod pracowników banku lub wysyłają fałszywe wiadomości np. z przypomnieniem o zapłacie lub koniecznością wejścia w dziwny link.

Zobacz: Wirus Agent Smith atakuje telefony z Androidem
Zobacz: Polska Grupa Zbrojeniowa oddała osztustom 4 mln zł

Wszystkie tego typu podejrzane wiadomości warto zgłaszać do banku.

Zobacz: Telefon dla ucznia - propozycje redakcji

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Revoult; wł