Revolut ostrzega swoich użytkowników przed atakami phishingowymi w Europie i Wielkiej Brytanii, które mogą doprowadzić m.in. do utraty pieniędzy z konta.
Obok ataków phishingowych wśród ataków popularna jest również podmiana kart SIM. Dlatego też Revoult w kilku krokach ostrzega swoich użytkowników:
• Pracownicy Revolut nigdy nie będą prosić Cię o podanie kodu PIN lub hasła
• Pomoc dotyczącą konta oferujemy wyłącznie za pośrednictwem oficjalnego czatu w aplikacji
• Każda osoba, która twierdzi na portalu społecznościowym lub w jakimkolwiek innym miejscu, że jest agentem pomocy technicznej Revolut (lub naszego partnera), jest oszustem i należą ją bezzwłocznie zgłosić.
• Nie oferujemy wersji próbnych kont Premium ani Metal w portalach społecznościowych w zamian za podane danych osobowych
• Nie masz sygnału połączenia? Znajomi przestali do Ciebie dzwonić i pisać? Skontaktuj się ze swoim operatorem, aby upewnić się, że nie jesteś ofiarą oszustwa polegającego na podmianie karty SIM
Zobacz: Biznesowy Revolut ułatwi kontrolę wydatków w firmie
Zobacz: Revolut startuje z usługą bezprowizyjnego handlu akcjami na amerykańskich giełdach
Pomimo wielu przypomnieć i ostrzeżeń, wielu użytkowników ciągle jest podatnych na ataki phishingowe. Najczęściej w momencie, kiedy oszuści podszywają się pod pracowników banku lub wysyłają fałszywe wiadomości np. z przypomnieniem o zapłacie lub koniecznością wejścia w dziwny link.
Zobacz: Wirus Agent Smith atakuje telefony z Androidem
Zobacz: Polska Grupa Zbrojeniowa oddała osztustom 4 mln zł
Wszystkie tego typu podejrzane wiadomości warto zgłaszać do banku.
Zobacz: Telefon dla ucznia - propozycje redakcji
Źródło tekstu: Revoult; wł