DAJ CYNK

34 proc. firm nie odbiera telefonów na numer kontaktowy

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Fachowcy.pl Ventures, aż 34% firm nie odbiera telefonów wykonywanych na podany przez nich numer kontaktowy.

Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Fachowcy.pl Ventures, aż 34% firm nie odbiera telefonów wykonywanych na podany przez nich numer kontaktowy.

Cyfryzacja jest nieodłącznym elementem naszej codzienności, a to napędza przedsiębiorców do inwestowania w coraz to nowsze rozwiązania cyfrowe, zaś tradycyjny sposób komunikacji przez telefon wielokrotnie jest przez nie pomijany. Jak wynika z raportu Fachowcy.pl Ventures spośród 400 przebadanych firm ponad 1/3 nie odbiera skierowanych do nich połączeń, zaś aż 55% nie podaje swojego numeru na wizytówce Google. Wiele zarzucić można także ciągłości komunikacji . Klienci narzekają, że gdy przekierowywani są do innego konsultanta muszą ponownie tłumaczyć, z jakim problemem się zgłaszają. Często też zwraca się uwagę, że kontakt telefoniczny odbywa się sprawnie tylko wtedy, gdy firma chce pozyskać nowego klienta. Dalsza współpraca wielu przypadkach przebiega znacznie gorzej - telefony nie są odbierane, czas oczekiwania na połączenie jest zbyt długi, a obsługa niekompetentna lub niechętna do pomocy.

Interesanci niechętnie podejmują współpracę z firmami, które podają wyłącznie numer komórkowy. Choć telefonia mobilna jest znacznie bardziej popularna, telefon stacjonarny wciąż kojarzy się ze stabilnością i wiarygodnością. Przedsiębiorstwa podające numer ,,na stacjonarkę" sugerują, że związane są z konkretnym biurem, do którego przypisany jest stały adres, o czym wie 93% właścicieli firm.

Chcąc usprawnić komunikację w celu rozszerzenia portfolio klientów, należy także mieć na uwadze do osób z której grupy wiekowej kierowane są usługi. Zgodnie z raportem PwC z 2016 roku młodsze pokolenie (18 - 34) rzeczywiście woli kanały cyfrowe od tradycyjnych, jednak 61% respondentów po 50 roku życia zdecydowanie wybiera te drugie . Niezależnie od wybranego sposobu komunikacji ponad 70% wszystkich badanych wskazuje, że ceni sobie indywidulaną relacje z konkretnym konsultantem.

Niezależnie od formy kontaktu, ogromne znaczenie ma jego jakość - ponad połowa polskich klientów jest skłonna zrezygnować z usług firmy, z którą komunikacja nie przebiega sprawnie. 60% badanych za szczególnie ważne uznało szybkie rozwiązanie problemów oraz łatwe do zrozumienia informacje przekazywane przez konsultantów lub zamieszczane na stronach.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Fachowcy.pl Ventures