Na zasadzie upodobania do muzyki, którą dobrze znamy, aplikacje jakie najczęściej pobieramy ze sklepów App Store i Google Play są z nami już od co najmniej kilku lat. Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez jednego z szefów serwisu Hulu.
Jak policzył Ering Feng pełniący obowiązki dyrektora ds. technicznych w Hulu, średnio każda z 30 najczęściej pobieranych aplikacji ze sklepu App Store liczy sobie 1853 dni (około 5 lat). W 2014 roku programy pobierane przez użytkowników najczęściej miały średnio 625 dni (ponizej 2 lat). Wynika z tego, że bardziej preferujemy aplikacje o ustabilizowanej pozycji na rynku.
Zobacz: Google Play: za darmo aplikacje i gry o wartości 246 zł
Oczywiście na tej liście nie zabraknie tzw. "must have" dla każdego użytkownika, czyli Facebooka, Instagrama, Spotify, Google Maps oraz tym podobnych. Co ciekawe, sytuacja wygląda dość podobnie w sklepie Google Play. Na obecną chwilę każda z topowych 30 aplikacji dla Androida liczy sobie średnio 4 lata. Tymczasem w 2014 roku najczęściej pobierano programy ze stażem 18 miesięcy.
Zobacz: Aplikacje HTC znikają z Google Play. To oznaka zmian czy wycofywania się z rynku?
Nieco inny trend widać w grach, gdzie według przeprowadzonych analiz aż 85 proc. produkcji liczy sobie nie więcej niż dwa lata. Przy tej okazji dało się również zauważyć wzrost cen gier, szczególnie w sklepie App Store, co powoduje wzrost przychodów, mimo spadku liczby pobrań. O ile w świecie aplikacji lubimy to co znamy, w grach dużo szybciej odzywa się nuda.
Źródło tekstu: GSMArena