DAJ CYNK

Aplikacje, które najczęściej pobieramy mają zazwyczaj około pięciu lat. Gry wolimy nieco nowsze

Sebastian Górski

Prawo, finanse, statystyki

Na zasadzie upodobania do muzyki, którą dobrze znamy, aplikacje jakie najczęściej pobieramy ze sklepów App Store i Google Play są z nami już od co najmniej kilku lat. Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez jednego z szefów serwisu Hulu.

Jak policzył Ering Feng pełniący obowiązki dyrektora ds. technicznych w Hulu, średnio każda z 30 najczęściej pobieranych aplikacji ze sklepu App Store liczy sobie 1853 dni (około 5 lat). W 2014 roku programy pobierane przez użytkowników najczęściej miały średnio 625 dni (ponizej 2 lat). Wynika z tego, że bardziej preferujemy aplikacje o ustabilizowanej pozycji na rynku.

Zobacz: Google Play: za darmo aplikacje i gry o wartości 246 zł

Oczywiście na tej liście nie zabraknie tzw. "must have" dla każdego użytkownika, czyli Facebooka, Instagrama, Spotify, Google Maps oraz tym podobnych. Co ciekawe, sytuacja wygląda dość podobnie w sklepie Google Play. Na obecną chwilę każda z topowych 30 aplikacji dla Androida liczy sobie średnio 4 lata. Tymczasem w 2014 roku najczęściej pobierano programy ze stażem 18 miesięcy.

Zobacz: Aplikacje HTC znikają z Google Play. To oznaka zmian czy wycofywania się z rynku?

Nieco inny trend widać w grach, gdzie według przeprowadzonych analiz aż 85 proc. produkcji liczy sobie nie więcej niż dwa lata. Przy tej okazji dało się również zauważyć wzrost cen gier, szczególnie w sklepie App Store, co powoduje wzrost przychodów, mimo spadku liczby pobrań. O ile w świecie aplikacji lubimy to co znamy, w grach dużo szybciej odzywa się nuda.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: GSMArena