DAJ CYNK

Apple App Store zarobił w 2020 roku ponad 72 miliardy dolarów

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Apple App Store przychody 2020 72 mld dolarów

Rozpoczęta w 2020 roku pandemia COVID-19 sprawiła, że częściej korzystamy z Internetu, a także pobieramy więcej aplikacji na telefony. Należący do Apple'a sklep App Store zarobił w minionym roku ponad 72 miliardy dolarów.

W 2020 roku użytkownicy urządzeń mobilnych firmy Apple wydali w sklepie App Store 72,3 mld dolarów, kupując aplikacje, opłacając subskrypcje czy płacąc w samych aplikacjach.

Pobieramy coraz więcej aplikacji

Tendencja wzrostowa w liczbie pobranych aplikacji utrzymuje się już od kilku lat. W pierwszym kwartale 2015 roku użytkownicy telefonów komórkowych na całym świecie pobrali 15,9 miliarda aplikacji zarówno w Google Play, jak i App Store. Na koniec 2017 roku kwartalna liczba pobrań wzrosła do 23,4 mld i nadal rosła. Użytkownicy App Store wydali w 2017 roku około 38,7 mld USD na zakupy w aplikacjach, subskrypcje i aplikacje premium. Na koniec 2019 roku przychody wzrosły o 44%, do 55,5 mld USD.

Zobacz: Huawei HarmonyOS miał rozgromić Androida, a sam jest Androidem
Zobacz: OneDrive dla Androida dostał obsługę filmów 8K i Samsung Motion Photos

2020 rok przyniósł kolejne wzrosty przychodów i liczby pobrań w App Store, do czego przyczyniła się między innymi pandemia COVID-19. Statystyki pokazują, że użytkownicy iOS pobrali 26,6 miliarda aplikacji w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2020 roku, o 16% więcej niż w tym samym okresie w 2019 roku. Przychody App Store wzrosły o 16,8 mld dolarów w ciągu roku i osiągnęły w minionym roku 72,3 mld USD.

Użytkownicy sklepu App Store najczęściej sięgali po gry mobilne, które stanowiły 22% wszystkich pobrań. Na drugim miejscu były w minionym roku aplikacje biznesowe (10,1%), a kolejne miejsca należą do aplikacji edukacyjnych (8,7%), lifestyle'owych (8,6%) oraz programów użytkowych (6%).

Darmowych aplikacji jest najwięcej

W styczniu tego roku 92,7% aplikacji dostępnych w App Store było darmowych lub korzystało z modelu płatności freemium (pobranie za darmo, płatności w aplikacji). Płatne aplikacje stanowiły tylko 7,3% wszystkich. Wśród nich było między innymi:

  • 47 tys. aplikacji na iOS za mniej niż dolara (niecałe 4 zł),
  • 25 tys. aplikacji na iOS w cenie od 1 do 2 dolarów,
  • 16 tys. aplikacji na iOS w cenie od 2 do 3 dolarów,
  • 3,2 tys. aplikacji na iOS w cenie między 9 i 10 dolarów.

Zobacz: Użytkownicy iOS nie chcą śledzenia, chyba że... mieliby zacząć płacić
Zobacz: Apple udostępnia iOS 14.4, iPadOS 14.4 oraz watchOS 7.3. Co nowego w aktualizacjach?

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: buyshares.co.nz