DAJ CYNK

Apple nie jest już najcenniejszą marką na świecie

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Google to najcenniejsza marka 2016 roku wg Brand Finace. Internetowy gigant strącił z pierwszego miejsca Apple.



Google to najcenniejsza marka 2016 roku wg Brand Finace. Internetowy gigant strącił z pierwszego miejsca Apple.

Apple pomimo zaliczenia rekordowego IV kwartału 2016 roku nie jest już najcenniejszą marką na świecie. Wartość marki na początku 2016 roku wynosiła 145,91 mld dolarów, a na starcie 2017 roku spadła ona do 107,141 mld dolarów. Dzięki temu na pierwsze miejsce wskoczył Google z wartością 109,470 mld dolarów (wzrost z 88,173 mld dolarów).

Trzecią pozycję utrzymał Amazon zaliczając bardzo duży wzrost wartości (z 69,642 mld dolarów do 106,396 mld dolarów). Czwarte miejsce przypadło amerykańskiemu operatorowi A&T (wartość 87,016 mld dolarów), piąte miejsce dla Microsoftu (76, 265 mld dolarów), a szóste dla Samsunga (66,219 mld dolarów).



Na dalszych miejscach możemy znaleźć Facebooka (9. 61,998 mld dolarów), Deutsche Telekom (19. 36,433 mld dolarów) i Huawei (40. 25,230 mld dolarów). Tylko dwie z dziesięciu najdroższych marek świata są spoza Stanów Zjednoczonych, a pierwszym nieamerykańskim operatorem w zestawieniu jest China Mobile - miejsce 11, wartość marki 46,734 mld dolarów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Brand Finace; wł