DAJ CYNK

ATM sprzedaje mPay Grupie Lew, przyznaje się do porażki

WitekT

Prawo, finanse, statystyki

13. listopada ATM sprzedał 45% udziałów mPay Grupie "Lew", operatorowi sieci sprzedaży elektronicznej posiadającego status Krajowej Instytucji Płatniczej i dużą sieć współpracujących punktów handlowych.

13. listopada ATM sprzedał 45% udziałów mPay Grupie "Lew", operatorowi sieci sprzedaży elektronicznej posiadającego status Krajowej Instytucji Płatniczej i dużą sieć współpracujących punktów handlowych.

Pozostałe akcje mPay należące do ATM zostaną w najbliższych dniach przeniesione na fundusz Arbux Investments Ltd., inwestujący na rynku płatności. Tym samym ATM wycofuje się ostatecznie z inwestycji w spółkę mPay.

Wycofanie się z inwestycji związane jest z rezygnacją ATM z dalszych nakładów finansowych na rozwój mPay, jako że działalność mPay nie jest związana z podstawową działalnością ATM, to jest ze świadczeniem usług centrów danych i usług transmisji danych. Spółka mPay, w celu dalszego rozwoju na rynku płatności mobilnych, wymaga dalszego wsparcia finansowego ze strony głównego właściciela, którym powinien być podmiot specjalizujący się w usługach świadczonych na tym rynku - napisano w komunikacie.

Jak informuje ATM, inwestycja w spółkę mPay, rozpoczęta w 2006 roku, zakończyła się dla ATM niepowodzeniem i na przestrzeni minionych lat przyniosła spółce ATM straty. Skala inwestycji w spółkę i związane z tym wydatki były przedwczesne w stosunku do rozwoju rynku, a optymizm co do tempa upowszechniania się technologii płatności za pomocą telefonu - wygórowany.

Obecna sytuacja rynkowa pozwala na wiarę, że jest to właściwy czas na budowanie biznesu płatności telefonem komórkowym, ale wymaga to zainwestowania dalszych środków finansowych, co zdaniem ATM jest na tyle odległe od podstawowej działalności ATM, że nie byłoby korzystne dla spółki i jej akcjonariuszy. Grupa Lew, która nabyła znaczący pakiet akcji mPay, mając dużą sieć współpracujących akceptantów może pomóc spółce mPay odnieść sukces przy mniejszych nakładach, gdyż posiada kompetencje i duże doświadczenie w tym obszarze - napisano w komunikacie.

Z perspektywy czasu ATM decyzję o rozpoczęciu tej inwestycji 8 lat temu uznaje za nietrafioną. Wpisywała się ona w ówczesną strategię poszukiwania szans na inwestowanie w obiecujące start-upy w obszarze informatyki i integracji systemowej. Strategia taka stwarza co prawda szanse dużego sukcesu, ale także wiąże się ze znacznym ryzykiem poniesienia porażki.

Zbycie akcji w mPay będzie miało wpływ na wynik ATM w IV kwartale w części dotyczącej działalności zaniechanej. W sprawozdaniu skonsolidowanym zysk netto zmaleje z tego powodu o około 3,4 mln zł, a w sprawozdaniu jednostkowym - o około 5 mln zł.

Zobacz: [Aktualizacja] mPay w poważnych tarapatach.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: ATM