DAJ CYNK

Bank w smartfonie. Ponad 11 mln Polaków wybiera aplikację do korzystania z usług bankowych

Sebastian Górski

Prawo, finanse, statystyki

Aplikacja mobilna staje się najważniejszym narzędziem do zarządzania finansami osobistymi. Takie wnioski można wyciągnąć z raportu przeprowadzonego przez IBRIS dla Banku Millennium.

Z danych Związku Banków Polskich na koniec IV kwartału 2018 roku jednoznacznie wynika, że liczba użytkowników mobilnych aplikacji bankowych sięgnęła poziomu 11,2 mln. W skali roku mamy do czynienia ze wzrostem aż o 28 proc. (2,4 mln), zaś w ujęciu kwartalnym - o 10,5 proc. (800 tys.). Udział kanału mobilnego rośnie, a dodatkowo usługi bankowe idą w personalizację i nowe technologie.

Zobacz: Bank Millenium udostępnił płatności Apple Pay

Tymczasem badanie pod nazwą #finanseprzyszłości przeprowadzone przez IBRIS dla Banku Millennium pokazuje, że codziennie lub prawie codziennie z aplikacji swojego banku za mniej niż 10 lat będzie korzystać nawet 40 proc. Polaków. W zaciąganie kredytu lub zakładanie lokat przez mobilną aplikację wierzy 80 proc. ankietowanych. Co ciekawe, aż 90 proc. wierzy w dalszą rozbudowę mobilnej bankowości do swobodnego płacenia za usługi i towary.

Zobacz: Bank Millenium szykuje nową wersję serwisu internetowego Millenet oraz aplikacji mobilnej

Według raportu Deloitte "Digital Banking Maturity 2018" polski sektor bankowy jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie. Najlepszym przykładem szybkiego adaptowania się do technologicznych nowinek są popularne płatności bezgotówkowe. Według badań Kantar TNS przeprowadzonych na zlecenie Związku Banków Polskich wynika, że aż 91 proc. rodaków uważa korzystanie z bankowości internetowej i mobilnej za bezpieczne.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: informacja prasowa