Inteligentne zegarki mają się coraz lepiej na globalnym rynku. W drugim kwartale 2022 roku dostarczono ich o 25% więcej niż rok wcześniej. Liderem rynku pozostaje Apple, chociaż Amerykanie czują na karku coraz większy oddech konkurencji.
Apple to od wielu kwartałów największy dostawca smartwatchy na światowe rynki, utrzymując swoją pozycję lidera również w kwartale zakończonym 30 czerwca 2022 roku. Choć jednak amerykański gigant wytwarza i sprzedaje ich coraz więcej (8,4 mln w 2Q2022, +6% rok do roku)), powoli traci udział w rynku na rzecz konkurencji.
Zobacz: Apple Watch Series 8 uratuje ofiary wypadku samochodowego
Zobacz: iPhone 14, Watch Series 8 i AirPods Pro 2 – poznaliśmy polskie ceny
Na rynek trafia za to coraz więcej zegarków marki Samsung. W drugim kwartale 2022 roku było ich 2,8 mln (+58% rok do roku), co dało Koreańczykom drugie miejsce (trzecie rok wcześniej). Podium zamyka Huawei (2,6 mln, +14% rok do roku).
Dostawca | 2Q2022 | 1Q2022 | Wzrost rok do roku | ||
Wielkość dostaw | Udział w rynku | Wielkość dostaw | Udział w rynku | ||
Apple | 8,4 mln | 26,4% | 7.9 mln | 31,1% | +6% |
Samsung | 2,8 mln | 8,9% | 1,8 mln | 7,0% | +58% |
Huawei | 2,6 mln | 8,3% | 2,3 mln | 9,0% | +14% |
Noise | 1,8 mln | 5,8% | 0,4 mln | 1,5% | +382% |
Garmin | 1,7 mln | 5,5% | 1,9 mln | 7,6% | -11% |
Inni | 14,3 mln | 45,3% | 11,1 mln | 43,8% | +29% |
Razem | 31,7 mln | 100% | 25,4 mln | 100% | +25% |
Tuż za podium znalazła się indyjska marka Noise, która dostarczyła na rynek 1,8 mln smartwatchy w 2Q2022, o 382% więcej niż rok wcześniej.
Zobacz: Kup zegarek Samsunga z serii Galaxy Watch5 i odzyskaj 200 zł. Jest też promocja na słuchawki
Zobacz: Realme Watch 3 Pro ma GPS i redukcje szumów z AI
Źródło zdjęć: Apple
Źródło tekstu: Canalys