W pierwszych trzech miesiącach 2020 roku na światowe rynki trafiło 14,3 mln smartwatchy, o 12% więcej niż rok wcześniej - wynika z raportu firmy Canalys. Za wzrost odpowiada przede wszystkim firma Huawei, a liderska pozycja Apple'a jest coraz słabsza.
W I kwartale tego roku, firma Apple dostarczyła na światowe rynki 5,2 mln swoich zegarków. To wciąż daje amerykańskiemu gigantowi ponad 1/3 tego "tortu", ale udział ten spada (przez rok o prawie 10 p.%). Na drugie miejsce wskoczył Huawei (2,1 mln zegarków, + 113% rok do roku), który wyprzedził Samsunga (1,8 mln zegarków, + 46%). Tuż za podium znalazł się Garmin (1,1 mln zegarków, +39%), który wyprzedził Fitbita (0,9 mln zegarków, -21%).
Zobacz: [Aktualizacja] Samsung Galaxy Watch 3 - nowe informacje o specyfikacji zegarka
Zobacz: Test Honor Magic Watch 2 (42 mm) po 2 miesiącach noszenia
Producent | 1Q2020 - liczba zegarków |
1Q2020 - udział w rynku |
1Q2019 - liczba zegarków |
1Q2019 - udział w rynku |
Zmiana |
Apple | 5,2 mln | 36,3% | 6,0 mln | 46,7% | -13% |
Huawei | 2,1 mln | 14,9% | 1,0 mln | 7,9% | +113% |
Samsung | 1,8 mln | 12,4% | 1,2 mln | 9,6% | +46% |
Garmin | 1,1 mln | 7,3% | 0,8 mln | 5,9% | +39% |
Fitbit | 0,9 mln | 22,8% | 1,1 mln | 8,9% | -21% |
Inni | 3,3 mln | 22,8% | 2,6 mln | 20,8% | +24% |
Razem | 14,3 mln | 100% | 12,7 mln | 100% | +12% |
A gdzie obecnie sprzedaje się najwięcej inteligentnych zegarków? Oczywiście w Chinach. Z danych firmy Canalys wynika, że około 60% tego typu urządzeń trafia właśnie do Państwa Środka. Niemal 30% dostaw trafia do USA.
Zobacz: Rynek smartfonów premium w 1Q2020 według Counterpoint. Na czele cztery iPhone'y
Zobacz: Statystyki Androida - kwiecień 2020. Android 10 dopiero na 6. miejscu
Źródło tekstu: Canalys