DAJ CYNK

Deutsche Telekom to najcenniejsza marka telco, ale wszystkim rządzi Apple

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

W najnowszym rankingu Brand Finance Global 500 Grupa Deutsche Telekom została uznana za najcenniejszą markę w Europie i najcenniejszą markę telekomunikacyjną na świecie. Pierwsze miejsce w rankingu ogólnym należy do Apple.

Najcenniejsza marka w Europie, najcenniejsza marka telekomunikacyjna na świecie i dziewiąte miejsce w rankingu ogólnym – tak można podsumować wynik Grupy Deutsche Telekom, której częścią jest T-Mobile Polska, w opublikowanym na 2024 rok raporcie Brand Finance Global 500

Kolejny rok z rzędu Grupa DT poprawiła też wartość marki – obecnie wynosi ona 73,3 mld USD i jest wyższa o 17 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.

Za corocznym raportem Brand Finance Global 500 stoi brytyjski Instytut Badań Rynkowych Brand Finance. Z najnowszej edycji wynika, że Grupa Deutsche Telekom awansowała dwie pozycje w porównaniu z ubiegłym rokiem. 

Deutsche Telekom jest jedyną europejską firmą w pierwszej dziesiątce rankingu, po raz pierwszy stając się również najcenniejszą marką telekomunikacyjną na świecie i pokonując Verizon i AT&T. Jeśli chodzi o Europę, Deutsche Telekom pozostaje też najwyżej sklasyfikowaną marką korporacyjną. 

Dla porównania druga duża marka, za którą stoi międzynarodowy operator, czyli Orange, znalazła się dopiero na 94. miejscu rankingu ogólnego i wyceniana jest na 20,2 mld USD.

Za najbardziej wartościową marką na świecie uznano Apple (wartość 516,6 mld USD), a na kolejnych miejscach znalazły się: Microsoft (340,4 mld USD), Google (333,4 mld USD), Amazon (308,9 mld USD) i Samsung (99,3 mld USD). Na dalszych pozycjach uplasowały się też takie marki jak TikTok (84,1mld USD, 7. miejsce) czy Facebook (75,7 mld USD, 8. miejsce).

Oto pełna lista TOP 10 najwyżej wycenianych marek w 2024 r. wg Brand Finance.

Brand Finance to niezależna firma konsultingowa z Londynu, zajmującą się wyceną i analizą marek. Instytut opracowuje ranking 500 najcenniejszych marek na świecie według wartości w dolarach amerykańskich. Wartości te są obliczane na podstawie opłat licencyjnych, które firmy musiałaby zapłacić, gdyby nie były właścicielem marki.

Zobacz: Apple już nie jest najwyżej wycenianą firmą na świecie
Zobacz: Realme to najszybciej rozwijająca się marka smartfonów w Europie

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock, Brand Finance

Źródło tekstu: T-Mobile, Brand Finance