DAJ CYNK

Do Grupy Orange Polska dołączyła firma Craftware. Co daje to przejęcie?

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

Do Grupy Orange Polska dołączyła firma Craftware. Co daje to przejęcie?

Do Grupy Orange Polska dołączyła firma Craftware. Od ponad 10 lat zajmuje się analizą, projektowaniem i wdrażaniem rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami – CRM. Umowę zakupu 100% udziałów w Craftware podpisała dziś należąca do Orange Polska firma BlueSoft.

Przedstawiciele Grupy Orange tłumaczą, że zakupy przenoszą się do sieci w coraz szybszym tempie, a to przyspiesza cyfryzację relacji z klientami w firmach. Z tego też powodu sercem architektury IT w wielu przedsiębiorstwach stają się nowoczesne systemy CRM, tzw. connected CRM.

Dołączenie Craftware sp. z o.o do Orange Polska ma zapewnić Grupie dostęp do tego rozwijającego się segmentu rynkowego, a także wzmocnić w Orange kompetencje dotyczące cyberbezpieczeństwa, hybrydyzacji infrastruktury IT, integracji aplikacji czy migracji do chmury.  Craftware będzie tworzył grupę kapitałową z BlueSoft, który dołączył do Orange Polska w ubiegłym roku. 

Zobacz: eSIM w Orange Polska: już ponad 60 tys. użytkowników

Firma Craftware specjalizuje się we wdrażaniu i integracji rozwiązań Salesforce, które są numerem jeden na świecie, jeśli chodzi o platformy CRM. Z tego typu narzędzi korzysta ponad 150 tysięcy firm. Wśród klientów Craftware są m.in. duże firmy z branży farmaceutycznej, FMCG, handlu detalicznego czy finansów. Dla firmy pracuje ponad 300 osób.  

Kompetencje CRM/Salesforce, jakimi dysponuje Craftware, świetnie uzupełniają ofertę BlueSoft i całego ICT Orange. Dzięki tej transakcji BlueSoft istotnie rozszerzy swoją ofertę oraz potencjał realizacyjny, po transakcji cały zespół Grupy Kapitałowej BlueSoft  będzie liczył ponad 1000 specjalistów

  – powiedział Wojciech Pawiński, prezes zarządu BlueSoft.

Ogłoszona dziś transakcja to kolejny krok w realizacji strategii Orange Polska. Na rynku biznesowym koncentruje się ona na rozwoju kompetencji ICT, które odpowiadają na rosnące oczekiwania klientów biznesowych związanych z cyfrową transformacją. Aby skuteczniej działać na rynku wyspecjalizowanych usług dla przedsiębiorstw, Orange kupił w ubiegłym roku spółkę BlueSoft, producenta aplikacji dla biznesu. 

Przychody Orange Polska z usług ICT w 2019 roku wyniosły 731 mln złotych, czyli o ponad 30% więcej niż rok wcześniej. To ilustruje potencjał i zapotrzebowanie na tego rodzaju rozwiązania.

Zobacz: Wyniki Orange po 3Q2020: świetny kwartał dla światłowodu i usług mobilnych
Zobacz: Co Polacy myśla o technologiach? Raport Uniwersytetu Łódzkiego i Orange Polska

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Craftware

Źródło tekstu: Orange Polska