DAJ CYNK

Amerykanie wolą iPhone'y 14 od składanych Samsungów

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Amerykanie wolą iPhone'y 14 od składanych Samsungów

Trzeci kwartał 2022 roku okazał się rekordowy dla globalnego rynku składanych smartfonów. W ostatnim kwartale roku może być znacznie gorzej, bo Amerykanie wolą iPhone'y 14 od składanych modeli Samsunga.

Rynek składanych smartfonów mocno urósł w trzecim kwartale 2022 roku, gdy wielkość dostaw tego typu urządzeń przekroczyła 6 milionów sztuk. Liderem rynku był Samsung, który dostarczył na sklepowe półki 5,2 mln Foldów i Flipów (85% wszystkich "składaków"). Koreański producent stracił jednak swój impet w czwartym kwartale kończącego się wkrótce roku.

Jak przewiduje serwis DSCC, dostawy składanych Samsungów spadną o 50% kwartał do kwartału i 36% rok do roku, do 2,6 mln sztuk. Dalsze spadki są oczekiwane w przyszłym roku. Oczekuje się, że udział Samsunga na rynku składanych smartfonów spadnie do 82% w 4Q2022. W całym kwartale ma się sprzedać łacznie około 3,2 mln składanych smartfonów wszystkich producentów, czyli o 48% mniej niż kwartał wcześniej i o 25% mniej niż rok wcześniej.

Rynek składanych smartfonów wykres

Winne iPhone'y 14

Jeśli spojrzymy na rynek składanych smartfonów w poszczególnych regionach, stanie się całkiem jasne, że za problemy Samsunga ze "składakami" odpowiada rynek amerykański oraz wprowadzone do sprzedaży smartfony z serii iPhone 14, w szczególności w wersjach Pro. W trzecim kwartale 2022 roku Samsung dostarczył do USA 29% swoich składanych smartfonów. Z danych DSCC wynika, że w czwartym kwartale będzie to już tylko 7%.

Na poniższym wykresie można zobaczyć, jak wyglądała udział poszczególnych rynków w sprzedaży Samsunga Galaxy Z Flip4, czyli najpopularniejszego składanego smartfonu Koreańczyków.

Samsung Galaxy Z Flip4 wykres

Szacuje się, że Samsung w całym 2022 roku dostarczy na światowe rynki 10,1 mln składanych smartfonów. To o 46% więcej niż w 2021 roku i znacznie poniżej wcześniejszych oczekiwań (12,3 mln sztuk, +77% rok do roku). Cały globalny rynek składanych smartfonów ma osiągnąć wielkość 13 mln sztuk, o 64% więcej niż rok wcześniej. W tym przypadku również oczekiwano większego wzrostu (15 mln sztuk, +94%).

Podczas gdy rynek składanych urządzeń utknął w martwym punkcie w czwartym kwartale 2022 roku, częściowo ze względu na spowolnienie spowodowane premierą iPhone'a 14, a także słabą światową gospodarkę, nadal jest bardzo jasnym punktem dla rynków smartfonów i wyświetlaczy, które osiągają nowe szczyty i zyskują udziały. Ponadto obserwujemy nowych uczestników, takich jak Google, oraz obecnych uczestników, którzy wprowadzają na rynek więcej urządzeń, takich jak Oppo Find N2 i Find N2 Flip, co powinno zwiększyć konkurencję, dać konsumentom większy wybór i obniżyć ceny. W rezultacie zaobserwujemy wzrost o 33% w 2023 roku do 17 mln sztuk.

Oczekuje się, że udział Samsunga spadnie z 88% w 2021 roku do 78% w 2022 roku i 72% w 2023 roku. udział sześciu różnych marek smartfonów wyniesie co najmniej 3%, a 10 marek będzie dostarczać urządzenia składane w 2023 roku, w tym nowy uczestnik z Chin. Z drugiej strony oczekuje się, że dział paneli firmy Samsung, Samsung Display, zwiększy udział w 2023 roku, ponieważ inne marki w coraz większym stopniu polegają na dziale paneli firmy Samsung, zwiększając udział z 83% w 2022 roku do 88% w 2023 roku. BOE jest kolejnym dostawcą, a jego udział może spaść z 12% do 10%.

– powiedział Ross Young, CEO DSCC

Zobacz: Apokalipsa w smartfonach. Tak fatalnie dawno nie było
Zobacz: Co trzeci smartfon z Androidem to Samsung

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Arkadiusz Bała / Telepolis.pl, DSCC

Źródło tekstu: DSCC