DAJ CYNK

Emeryci chętniej kupują w Internecie

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Platforma Shoper odnotowała 76% wzrost obecnych w e-sklepach seniorów, co przełożyło się także na większa liczbę i wartość transakcji.



Platforma Shoper odnotowała 76% wzrost obecnych w e-sklepach seniorów, co przełożyło się także na większa liczbę i wartość transakcji. Czy nadciąga właśnie zapowiadany przez ekspertów czas "srebrnych wilków" w e-commerce?

Wzrasta liczba internautów powyżej 65 roku życia - według raportu CBOS z 2017 roku było to już 23% najstarszych Polaków. Znajdują oni w sieci interesujące ich tematycznie fora, wydarzenia, nowych znajomych i własne media. Coraz częściej także robią zakupy. Z danych Shoper wynika, że ruch w e-sklepach w tej grupie wiekowej wzrósł o 76% w ciągu roku.

Seniorzy najchętniej wybierają produkty z kategorii "dom i ogród" oraz "elektronika użytkowa". Na artykuły z tych branż wydali najwięcej - wyprzedzając w tym liczniejszą grupę przedemerytalną (55-64 lata). Duży wzrost zainteresowania wśród seniorów odnotowały także delikatesy online oraz sklepy z kategorii "zdrowie i uroda".

Seniorzy trafiają do e-sklepów platformy Shoper przede wszystkim za pośrednictwem Google. Aż 3/4 ich ruchu pochodzi z organicznych wyszukiwań oraz AdWords. Zaczyna także wzrastać przekierowanie z mediów społecznościowych - "nowi" seniorzy mieli już szansę się z nimi spotkać i użyć, co przekłada się na wzrosty ruchu z tego kanału o 132% rok do roku. Największy wzrost odnotowały agregatory takie jak: ceneo.pl, skąpiec.pl, z których ruch zwiększył się o blisko 200%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Profeina