DAJ CYNK

Ericsson: W 2025 roku spędzimy online o 10 godzin tygodniowo więcej niż teraz

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Ericsson w 2025 roku spędzimy online o 10 godzin tygodniowo więcej niż teraz

Ericsson opublikował wyniki swojego największego badania konsumenckiego, obejmującego opinie 2,3 mld konsumentów z 31 rynków. Z raportu wynika, że czas spędzany przez konsumentów online wzrośnie do 2025 roku średnio o dziesięć godzin w tygodniu.

Raport Ericsson ConsumerLab pod tytułem The Future Urban Reality zawiera istotne spostrzeżenia dotyczące tego, co w przekonaniu konsumentów będzie się działo po pandemii aż do roku 2025. Raport ten opiera się na równoważnych opiniach 2,3 mld konsumentów z 31 rynków i przewiduje, że konsumenci nie tylko będą nadal wykonywać rutynowe aktywności, takie jak praca zdalna, e-nauka, e-zdrowie i internetowe zakupy spożywcze, online, ale jeszcze dodadzą do nich średnio 2,5 nowej usługi. Autorzy raportu przewidują, że konsumenci będą priorytetowo traktować przeznaczanie czasu wolnego na podróże, praktykowanie mindfulness oraz spędzanie czasu z przyjaciółmi i rodziną.

Przewiduje się, że gdy nowa norma stanie się rzeczywistością, konsumenci będą spędzać w sieci średnio o dziesięć godzin w tygodniu więcej. Zmiana ta prawdopodobnie zmniejszy też lukę pomiędzy umiarkowanymi i zaawansowanymi użytkownikami usług online, ponieważ więcej użytkowników zaczęło podczas pandemii wprowadzać więcej usług online do swojego codziennego życia.

Zobacz: Konsumencie, za 5G jesteś gotów płacić więcej, czy wiesz o tym?
Zobacz: Play jest gotowy na 5G w paśmie 3,6 GHz. Przeprowadził wspólne testy z Ericssonem i Oppo

Podczas pandemii technologie informatyczno-komunikacyjne stały się kluczowymi sposobami radzenia sobie z wieloma aspektami życia codziennego. Nasze najnowsze ustalenia sugerują, że sytuacja ta stanie się „nową normą” i będzie utrzymywać się w przyszłości. Ten trend może pomóc konsumentom skoncentrować się na ważnych elementach życia - takich jak spędzanie większej ilości czasu z bliskimi lub prowadzenie zdrowszego trybu życia. Zarówno sieci mobilne, jak i starania mające na celu zwiększenie włączenia cyfrowego, jako czynniki wspierające nowe zwyczaje w zakresie aktywności online, będą odgrywać kluczową rolę w budowaniu elastycznych, otwartych i równych społeczeństw przyszłości.

– powiedział Zeynep Ahmet, Starszy Analityk, ConsumerLab, Ericsson Research

Kluczowe wnioski płynące z raportu

  • Do 2025 roku wszelkie rutynowe aktywności będzie można realizować online: jeden na dwóch konsumentów spodziewa się skorzystać z możliwości e-nauki w celu rozwijania swoich umiejętności. Ponad połowa konsumentów na świecie uważa, że wszystkie ich aktywności rozrywkowe będą odbywać się online. Ponad jedna trzecia konsumentów będzie w przyszłości zamawiać zakupy spożywcze głownie online.
  • 64% konsumentów spodziewa się podwyższonego poziomu stresu w społeczeństwie: ponad trzech na pięciu konsumentów wierzy, że utrzymanie odpowiedniego dochodu będzie wymagało łączenia kilku prac. Jednocześnie siedmiu na dziesięciu konsumentów spodziewa się, że będzie prowadzić zdrowszy tryb życia.
  • Wygoda zwiększy się kosztem prywatności: choć 75% konsumentów przewiduje, że życiem w 2025 roku będzie kierować wygoda, siedmiu na dziesięciu spodziewa się również, że będzie trzeba zwracać większą uwagę na bezpieczeństwo i prywatność w sieci.
  • Lokalne zakupy wzmocnią swoją pozycję: po części ze względu na kwestie ochrony środowiska, połowa konsumentów na całym świecie spodziewa się, że w ramach nowej normy będzie kupować więcej produktów wytwarzanych lokalnie.
  • Połowa konsumentów wyraża obawy w związku ze zmianą klimatu, a jednocześnie 67% zamierza przeznaczać więcej wolnego czasu na podróże: choć większość konsumentów uważa, że dostępne powinny być bardziej zrównoważone opcje podróży, tylko jeden na trzech twierdzi, że w przyszłości powstrzyma się od lotów samolotem w przypadku podróży w celach rozrywkowych.
  • Do 2025 roku czas spędzany online zwiększy się średnio o 10 godzin tygodniowo: zależność od platform online będzie zgodnie z oczekiwaniami utrzymywać się również po pandemii, a konsumenci przewidują, że do 2025 roku średnio dodadzą 2,5 usługi do swojej codziennej aktywności online. Podkreśla to znaczenie włączenia cyfrowego dla zapewniania równości i elastyczności w ramach „nowej normy”.

Zobacz: Przejęcie Polkomtel Infrastruktura przez Cellnex. UOKiK wydał zgodę
Zobacz: Play bez roamingu krajowego? Nie tak szybko, P4 przedłuża umowę z Orange Polska

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Ericsson

Źródło tekstu: Ericsson