Jordan Weissmann z amerykańskiego magazynu Slate postanowił sprawdzić, jak wypadałyby flagowe produkty Apple, gdyby każdy z nich był oddzielną firmą. Wyniki są zaskakujące.
Weissmann bazował tylko na tegorocznych wynikach sprzedaży. Wynika z nich, że iPhone zarobił w pierwszym kwartale 19,75 mld dolarów. Jest to wynik identyczny, jaki uzyskały połączone siły Coca-Coli i McDonalda, większy niż sklepu internetowego Amazon i minimalnie niższy niż łączny wynik Google i Ebay.
Wyraźnie gorzej, ale i tak zaskakująco dobrze wypada tracący ostatnio na popularności iPad. Pomimo spadku sprzedaży zarobił 5,9 mld dolarów. To więcej niż Facebook, Groupon, LinkedId, Tesla, Twiiter i Yahoo... razem wzięte.
Dodatkowo, akcesoria od Apple zarobiły 1,3 mld dolarów, przeganiając tym samym dochód sieci barów Chipotle wynoszący 1,05 mld dolarów. Oprócz tego, samo oprogramowanie Apple, w tym iTunes, zarobiło 4,5 mld, przeganiając tym samym Ebay z wynikiem 4,37 mld dolarów.
Źródło tekstu: Slate