DAJ CYNK

Grupa Play po 1H2023. Fioletowi umocnili swoją pozycję

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Grupa Play po 1H2023. Fioletowi umocnili swoją pozycję

Grupa Play opublikowała swoje wyniki osiągnięte w drugim kwartale oraz w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku. Fioletowi chwalą się wzrostami oraz umocnieniem pozycji lidera rynku.

Grupa Play zakończyła pierwsze półrocze 2023 roku dobrymi wynikami finansowymi i biznesowymi. Przychody ogółem wzrosły o 17,6% rok do roku, osiągając poziom 4,8 mld zł. Usługi mobilne przyniosły 2,3 mld zł, co oznacza wzrost o 5,8% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.

Fioletowy operator przez rok zwiększył liczbę raportowanych klientów mobilnych o 2,8%, a także powiększył o 7,8% bazę klientów usług stacjonarnych i dla domu. W maju Play wprowadził oferty usług dla domu z Internetem światłowodowym do 5 Gb/s i Telewizją Nowej Generacji z innowacyjnym systemem punktowym, wyznaczając nowy standard korzystania z treści telewizyjnych oraz zapewniając klientom najwyższą jakość usług i wolność wyboru.

Operator utrzymuje pozycję lidera w przenoszeniu numerów. Jednocześnie Grupa kontynuuje dynamiczny rozwój mobilnego i stacjonarnego dostępu do infrastruktury dla wszystkich klientów w całej Polsce: indywidualnych, biznesowych i instytucjonalnych.

W pierwszej połowie 2023 roku Play powołał Fundację Wolność Wyboru. Koncentruje się ona na obszarze edukacji cyfrowej i budowaniu nowoczesnych kompetencji, stając się w czerwcu pierwszym partnerem 42 Warsaw, członka znanej na całym świecie akademii kodowania 42.

Zobacz: Zmiany w Play. Ze stanowiskiem żegna się Michał Fura
Zobacz: Światłowód Play z krótką umową już za 30 zł miesięcznie

Najważniejsze dane po 1Q2023 i 1H2023

Grupa Play osiągnęła w minionych miesiącach dobre wyniki operacyjne i finansowe:

  • Liczba raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem M2M) wzrosła o 2,8% rok do roku do prawie 17 mln.
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych wyniosła 12,9 mln i wzrosła o 1,7% rok do roku.
  • Play utrzymał pozycję lidera w przenoszeniu numerów z bilansem 30,9 tys. numerów.
  • Liczba abonentów usług stacjonarnych i domowych wzrosła o 7,8% w ujęciu rocznym do ponad 2 mln.
  • Całkowite przychody po pierwszym półroczu 2023 roku wzrosły o 17,6% rok do roku do 4,8 mld zł.
  • Przychody z usług mobilnych po pierwszym półroczu 2023 roku wzrosły o 5,8% rok do roku do 2,3 mld zł.
  • EBITDAaL po pierwszym półroczu wzrosła o 3,8% rok do roku do 1,9 mld zł.

Dynamiczny rozwój i inwestycje

Play wprowadził w pierwszym półroczu 2023 roku Telewizję Nowej Generacji, która łączy ofertę telewizyjną z elastycznym dostępem do platform streamingowych w systemie punktowym, a także superszybki Internet światłowodowy o prędkości do 5 Gb/s. W ofercie pojawiła się również możliwość zakupu dwóch abonamentów 5G w cenie jednego.

Na koniec drugiego kwartału tego roku Play miał 10939 stacji bazowych. Przez trzy miesiące Fioletowi uruchomili 197 nowych stacji. Z kolei stacjonarna sieć szerokopasmowa operatora (w otwartym modelu dostępu) obejmowała 3,8 mln gospodarstw domowych. Wynik ten osiągnięto we współpracy z InfraVia Capital Partners, nabywcą 50% udziałów spółki zależnej Play, Polski Światłowód Otwarty Sp. z o.o. W perspektywie średnioterminowej zasięg ten ma dotrzeć do ponad 6 milionów gospodarstw domowych.

Grupa Play rozszerzyła zasięg usług telewizyjnych i szerokopasmowego Internetu, między innymi poprzez nabycie 100% udziałów operatora telekomunikacyjnego Syrion Sp. z o. o. Umowa o współpracy z Exatel ma pozwolić na rozwój kompleksowych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu i sektora publicznego.

Play 1H2023 podsumowanie

Nasze doskonałe wyniki komercyjne i finansowe potwierdzają pozycję Play jako lidera polskiego rynku telekomunikacyjnego oraz naszą niezłomność w zapewnianiu klientom wolności wyboru i najwyższej jakości usług. Udowodniliśmy to po raz kolejny, wprowadzając w maju nowe, przełomowe usługi dla domu, wyznaczając nowe standardy dzięki Telewizji Nowej Generacji w modelu "a la carte" i internetowi 5 Gb/s. Nadal aktywnie przyczyniamy się do popularyzacji usług cyfrowych w Polsce poprzez dalsze ambitne inwestycje zarówno w sieci mobilne, jak i stacjonarne. Realizację naszej strategii odzwierciedla również powołanie Fundacji Wolność Wyboru, dzięki której zostaliśmy pierwszym partnerem polskiej edycji akademii kodowania 42 - ponieważ wierzymy, że edukacja to dawanie wyboru. Jestem dumny z naszego najlepszego zespołu #OneTeam, który wykazuje się niesłabnącym zaangażowaniem w rozwój wszystkich obszarów naszej działalności i umożliwia klientom Play realizację ich potrzeb w zakresie komunikacji i rozrywki bez ograniczeń.

– powiedział Jean Marc Harion, Prezes Zarządu Grupy Play

Zobacz: Orange Polska po 2Q2023: dobre wyniki finansowe, ale mniej prepaida
Zobacz: Grupa Polsat Plus: wyniki za 2Q 2023 r. Wzrosły koszty, spadły liczba usług i zysk
Zobacz: T-Mobile ma więcej klientów i wyższe przychody. Wyniki za 2Q2023

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: OleksSH / Shutterstock.com, Play

Źródło tekstu: Play