DAJ CYNK

Rynek tabletów też się kurczy. Spadki piąty kwartał z rzędu

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Rynek tabletów też się kurczy. Spadki piąty kwartał z rzędu

W trzecim kwartale 2022 roku na globalny rynek trafiło o niemal 9% mniej tabletów niż rok wcześniej. Z danych IDC wynika, że jest to piąty kwartał spadków z rzędu.

W miesiącach lipiec, sierpień i wrzesień tego roku na światowe rynki trafiło 38,6 mln tabletów. To o 8,8% mniej niż rok wcześniej. Co prawda chińscy producenci dostarczają coraz więcej tanich urządzeń tego typu, jednak tego typu wzrosty nie były w stanie w pełni zrównoważyć spadków zanotowanych przez głównych producentów tabletów.

Po ogromnym wzroście w 2020 i 2021 roku, w 2022 roku spodziewano się spadku na rynku tabletów. Rynek doświadcza obecnie nie tylko spowolnienia popytu, ale także silnych trudności makroekonomicznych. Mimo że większość tabletów (Android) jest tańsza, widzimy teraz obawy kupujących nawet na niskim poziomie. Jest to w dużej mierze spowodowane rosnącymi obawami gospodarczymi. Jednak tablety znalazły o wiele więcej przypadków użycia od czasu pandemii, od ich roli w miejscu pracy po naukę osobistą i zdalną, rozrywkę, a nawet transformacje cyfrowe w różnych branżach.

– powiedział Anuroopa Nataraj, starszy analityk w IDC Mobility

Jeśli tablet, to przede wszystkim iPad

Jedna rzecz na rynku tabletów nie zmienia się od dłuższego czasu – największym ich dostawcą jest firma Apple. Mniej więcej jeden na trzy tablety, które trafiają na rynek, to iPad (37,5%). Na podium znalazło się też miejsce dla firm Samsung (18,4% rynku) i Amazon (11,1%). Tuż za podium znalazło się Lenovo, które – patrząc na TOP5 – miało największy spadek liczby dostarczonych tabletów w ujęciu rocznym (o 36,6%). Jedynie Huawei zanotował niewielki wzrost liczby urządzeń (+2%).

Zobacz: iPad Pro z układem M2 to nowy flagowy tablet Apple'a

Dostawca 3Q2022 3Q2022 Zmiana
rok do roku
Dostawy Udział w rynku Dostawy Udział w rynku
Jabłko 14,5 mln 37,5% 14,7 mln 34,6% -1,1%
Samsung 7,1 mln 18,4% 7,4 mln 17,5% -4,0%
Amazon 4,3 mln 11,1% 4,7 mln 11,1% -8,1%
Lenovo 2,7 mln 7,0% 4,3 mln 10,1% -36,6%
Huawei 2,4 mln 6,2% 2,3 mln 5,5% +2,0%
Inni 7,6 mln 19,7% 9,0 mln 21,2% -15,3%
Razem 38,6 mln 100% 42,4 mln 100% -8,8%


Zaprezentowane powyżej dane mają charakter wstępny i mogą jeszcze ulec zmianie.

Zobacz: Spada sprzedaż smartfonów. Tak źle nie było od 2014 roku
Zobacz: Vivo wygrywa w Chinach, ale tylko Apple rośnie

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Apple

Źródło tekstu: IDC