DAJ CYNK

IDC: Rynek tabletów w 3Q2016

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Zgodnie z przewidywaniami sprzedaż tabletów maleje z każdym kolejnym kwartałem. Mimo wszystko w pierwszej piątce największych producentów znaleźli się tacy, którzy poprawili swoje wyniki.

Zgodnie z przewidywaniami sprzedaż tabletów maleje z każdym kolejnym kwartałem. Mimo wszystko w pierwszej piątce największych producentów znaleźli się tacy, którzy poprawili swoje wyniki.

Liderem sprzedaży tabletów pozostaje Apple. iPady rozeszły się w III kwartale 2016 roku w 9,3 mln egzemplarzy, o 6,2% mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Pomimo tego firma posiada obecnie większą część rynku (21,5%) niż przed rokiem (19,6%). Drugie miejsce utrzymał Samsung sprzedając 6,5 mln tabletów (15,1%), a trzecie miejsce zajmuje Amazon z ogromnym wzrostem w stosunku do ubiegłego roku - 319,9%.

Producent Sprzedaż w 3Q2016 Udział w rynku w 3Q2016 Sprzedaż w 3Q2015 Udział w rynku w 3Q2015 Zmiana rok do roku

1. Apple

9.3

21.5%

9.9

19.6%

-6.2%

2. Samsung

6.5

15.1%

8.1

16.0%

-19.3%

3. Amazon.com

3.1

7.3%

0.8

1.5%

319.9%

4. Lenovo

2.7

6.3%

3.1

6.0%

-10.8%

5. Huawei

2.4

5.6%

1.9

3.7%

28.4%

Inni

19.0

44.2%

26.9

53.2%

-29.2%

Suma

43.0

100.0%

50.5

100.0%

-14.7%

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC; wł