DAJ CYNK

InPost ma się czym chwalić. 2022 rok był udany dla operatora

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

InPost ma się czym chwalić. 2022 rok był udany dla operatora

InPost podsumował 2022 rok. W ciągu minionych 12 miesięcy ten operator Paczkomatów i przesyłek kurierskich dostarczył o 44% więcej przesyłek niż rok wcześniej.

2022 rok był kolejnym dla Grupy InPost, w którym operator osiągnął rekordowe wyniki swojej działalności. W samym czwartym kwartale minionego roku spółka dostarczyła 222 miliony przesyłek, o 23% więcej niż rok wcześniej. W tej liczbie 149,4 mln to przesyłki w Polsce (+18% rok do roku) i 72,6 mln przesyłki międzynarodowe (+35%).

Przez cały rok InPost dostarczył 744,9 mln przesyłek, o 44% więcej niż w 2021 roku. W Polsce wolumen przesyłek wyniósł 508,4 mln paczek (+20% rok do roku). Na rynkach międzynarodowych liczba dostarczonych paczek osiągnęła poziom 236,5 mln sztuk (+153%), w tym Mondial Relay dostarczył 213,1 mln przesyłek (+151%).

Warto podkreślić, że francuski Mondial Relay, operujący na drugim najważniejszym dla Grupy rynku, zanotował rekordowy, przekraczający wcześniejsze założenia, wzrost. Rosnący we Francji popyt na nasze usługi ugruntowuje nasze przekonanie o słuszności założeń co do skali i tempa planowanego procesu inwestycyjnego w tym kraju zarówno w sieć logistyczną jak i rozbudowę sieci maszyn Paczkomat.

– powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu, InPost

Na koniec 2022 roku InPost miał 27939 Paczkomatów, w tym 19306 w Polsce (+21% rok do roku) i 8633 w innych krajach (+120%). Liczba wszystkich skrytek wyniosła 2,9 mln sztuk w Polsce (+21%) oraz 651 tys. na rynkach zagranicznych (+196%). Grupa InPost miała 26099 punktów nadań i odbioru (PUDO), w tym 3660 w Polsce i 22439 na pozostałych rynkach.

InPost 2022 podsumowanie

Pomimo rekordowych wolumenów, na poziomie nawet 5 mln paczek dziennie, nasz wskaźnik NPS (Net Promoter Score - wskaźnik lojalności klientów) wzrósł z 75% do poziomu 81% w badaniu w grudniu 2022. Te wyniki potwierdzają, że sieć urządzeń Paczkomat® InPost to najwygodniejsza, najbardziej elastyczna i najbardziej prokonsumencka forma dostaw dla e-commerce. Jak pokazują wolumeny za IV kwartał nasz model biznesowy z sukcesem wdrażamy na nowych rynkach.

– dodał Rafał Brzoska

Zobacz: InPost Fresh osiągnął ważny kamień milowy
Zobacz: InPost rozbudowuje imperium. Flotę powiększą o elektryki

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: OleksSH / Shutterstock.com, InPost

Źródło tekstu: InPost