DAJ CYNK

Jak Polacy korzystają z Facebooka i Twittera

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Najnowsze badania Gemiusa wykazały, że Facebook i Twitter rosną w siłę wśród polskich internautów. Liczba użytkowników Facebooka to już ponad 20 mln, co oznacza, że 80% wszystkich polskich internautów korzysta z tego serwisu. Twitter osiągnął liczbę ponad 3,5 mln użytkowników (14%. wszystkich polskich internautów).

Najnowsze badania Gemiusa wykazały, że Facebook i Twitter rosną w siłę wśród polskich internautów. Liczba użytkowników Facebooka to już ponad 20 mln, co oznacza, że 80% wszystkich polskich internautów korzysta z tego serwisu. Twitter osiągnął liczbę ponad 3,3 mln użytkowników (13%. wszystkich polskich internautów).

Na Twitterze najłatwiej jest spotkać wykształconego mężczyznę, wykwalifikowanego zawodowo lub już na emeryturze. Jak wynika z danych Gemiusa, grupa 55+ jest największą pod względem wieku częścią społeczności w serwisie (ponad 20%). Aktywnymi posiadaczami kont w serwisie są dziennikarze, publicyści, szefowie korporacji, przedstawiciele wolnych zawodów, ale także uczniowie i studenci (z przewagą tych ostatnich). Wspólnie tworzą grupę prawie 60% użytkowników Twittera. Osoby korzystające z Twittera pochodzą najczęściej z dużych miast. Ponad jedna piąta mieszka w miastach o liczbie powyżej 200 tys. mieszkańców.



Według danych Gemiusa, zasięg Facebooka w Polsce to ponad 80%. (20,1 mln) wszystkich internautów. Większość kryteriów społecznych i demograficznych dotyczących użytkowników serwisu pokrywa się z badaniami całego polskiego Internetu. Na Facebooku obserwuje się natomiast większą równość płci - choć kobiet jest nieznacznie więcej niż mężczyzn, co zresztą także jest odzwierciedleniem struktury demograficznej w Polsce.

Jak wynika z badania, trzy najliczniejsze grupy użytkowników pokrywają się z tymi dotyczącymi Twittera - uczniowie i studenci, emeryci i renciści oraz specjaliści wolnych zawodów (40% wszystkich użytkowników). Na Facebooku największy udział stanowią osoby deklarujące wykształcenie zawodowe, średnie lub wyższe - jest to w sumie ponad 60% użytkowników. Grupa wiekowa 15-24 lata jest drugą pod względem wielkości (22%).

Aktualizacja

Wiadomość została zaktualizowana, na podstawie przesłanej przez Gemiusa korekty informacji prasowej - w tekście "pojawił się błąd związany z opisem danych".

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gemius.pl