DAJ CYNK

KE chce uregulować rynek wideo na żądanie

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Komisja Europejska zaproponowała zaktualizowanie unijnych przepisów w sektorze audiowizualnym w celu stworzenia sprawiedliwszych warunków dla wszystkich podmiotów, promowania europejskich filmów, ochrony małoletnich i skuteczniejszego zwalczania mowy nienawiści.

Komisja Europejska zaproponowała zaktualizowanie unijnych przepisów w sektorze audiowizualnym w celu stworzenia sprawiedliwszych warunków dla wszystkich podmiotów, promowania europejskich filmów, ochrony małoletnich i skuteczniejszego zwalczania mowy nienawiści.

Wspólne przepisy regulujące treści audiowizualne mają zagwarantować różnorodność kulturową oraz swobodny przepływ treści w UE na prawie 30 lat, chronić najmłodszych przed pornografią i przemocą, a także ograniczać podżeganie do nienawiści. Na zachętę dla dostawców treści, KE daje też większą swobodę w emisji reklam.

Po wprowadzeniu zmian, użytkownicy serwisów VoD sami będą mogli zgłaszać ich zdaniem szkodliwe treści do sprawdzenia, pojawią się też skuteczniejsze narzędzia do weryfikacji wieku odbiorców i kontroli rodzicielskiej.

Jednocześnie KE chce aby nadawcy telewizyjni przeznaczali przynajmniej połowę czasu antenowego na utwory europejskie (obecnie 20%), a dostawcy VoD mieli w swoich katalogach przynajmniej 20% produkcji europejskich (obecnie poniżej 1%). We wniosku doprecyzowano również, że państwa członkowskie mogą zwracać się do dostawców usług na żądanie dostępnych na ich terytorium o wkład w finansowanie utworów europejskich.

Zmienią się też zasady emitowana reklam. W godzinach 19:00 - 23:00 utrzymany zostanie 20% limit czasu reklamowego, ale w ciągu dnia zniesiony zostanie limit 12 minut na godzinę. Nadawcy i operatorzy usług na żądanie będą mieli także większą swobodę stosowania lokowania produktu i sponsorowania, z zachowaniem obowiązku informowania widzów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: KE, wł