DAJ CYNK

LG ogłasza wyniki finansowe za 2018 rok. Słabsza sprzedaż smartfonów dała się Koreańczykom we znaki

Sebastian Górski

Prawo, finanse, statystyki

Z wyników finansowych za 2018 rok przedstawionych przez LG wynika, że kondycję koreańskiego producenta najmocniej napędza sprzedaż w segmencie AGD i RTV. Dział komunikacji mobilnej notuje jednak stratę operacyjną.

Za cały 2018 rok dział komunikacji mobilnej LG odnotował wartość sprzedaży na poziomie 7,08 mld dol. (7,98 bln wonów). W czwartym kwartale wynik zatrzymał się na 1,51 mld dol. (1,71 bln wonów), co stanowi spadek o 16 proc. względem trzeciego kwartału. Mimo straty operacyjnej działu za ubiegły rok wynoszącej 700,65 mln dol. (790,1 mld wonów), Koreańczycy dostrzegają pewną poprawę w tym segmencie.

Spore nadzieje LG wiąże z premierami smartfonów przewidzianymi na 2019 rok, w tym z debiutem pierwszych modeli ze wsparcie dla technologii 5G. Firma zamierza się skupić na rynkach, gdzie jej pozycja jest nadal mocna. Nie ulega jednak wątpliwości, że niższa sprzedaż produktów mobilnych odbiła się na przychodach Koreańczyków w ostatnim kwartale minionego roku, szczególnie w odniesieniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

Zobacz: Wyniki Apple'a za 4Q2018. Sprzedaż iPhone'ów spadła, ale na świecie jest ich już 900 mln
Zobacz: Samsung przewiduje słabe wyniki finansowe za IV kwartał 2018 roku
Zobacz: Huawei przygotowuje się do wdrażania 5G. Tymczasem LG już pracuje nad 6G

Przychody LG w Q4 2018 zatrzymały się na poziomie 13,99 mld dol. (15,77 bln wonów), co stanowi wzrost względem Q3, ale w odniesieniu do ostatniego kwartału 2017 wynik nie przedstawia się już tak dobrze (spadek o 7 proc.). Zysk operacyjny za ostatni kwartał ubiegłego roku zmniejszył się zatem do poziomu 67,1 mln dol. (75,7 mld wonów). Na szczęście firma rekompensuje to sobie znakomitymi wynikami w segmencie AGD i RTV.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: informacja prasowa