DAJ CYNK

MAiC konsultuje rozporządzenie dotyczące reklamacji

WitekT

Prawo, finanse, statystyki

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji rozpoczęło proces konsultacji społecznych nowelizacji rozporządzenia dotyczącego procesu reklamacji usług telekomunikacyjnych. W tym procesie może wziąć udział każdy.

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji rozpoczęło proces konsultacji społecznych nowelizacji rozporządzenia dotyczącego procesu reklamacji usług telekomunikacyjnych. W tym procesie może wziąć udział każdy.

Najważniejsze, postulowane zmiany to:

  • propozycja dopuszczenia możliwości wykorzystania również innych niż poczta elektroniczna środków komunikacji elektronicznej (np. wiadomości SMS, elektroniczne biura obsługi klienta),
  • doprecyzowanie sposobu i zasad wyrażania przez abonenta zgody na elektroniczną formę kontaktu,
  • doprecyzowanie wymogów formalnych, jakie musi spełniać korespondencja z abonentem (np. jednoznaczne ustalenie, że korespondencja w formie elektronicznej nie wymaga bezpiecznego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego),
  • usunięcie obowiązku potwierdzania przyjęcia reklamacji,
  • uwzględnienie rozwiązań zapobiegających domniemanemu uznawaniu obiektywnie nierealnych roszczeń abonentów.

Swoje uwagi dotyczące zmian może wyrazić każdy dzięki serwisowi mamzdanie.org. Tam można znaleźć też aktualne dokumenty i odpowiedzi ministerstwa na napływające stanowiska.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł

Tagi: maic