DAJ CYNK

Orange: „zmądrzało” aż 51 miast i gmin z całej Polski

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

Orange logo

Orange podsumował niedawno miniony rok 2022, chwaląc się głównie swoimi dokonaniami telekomunikacyjnymi. To jednak nie wszystko – operator odnotował także udane 12 miesięcy rozwoju usług smart city, zyli inteligentnych miast.

W ubiegłym roku aż 51 miast i gmin z całej Polski zrobiło krok w stronę smart city z Orange Polska. Dzięki tej współpracy zaoszczędziły dużo pieniędzy w budżetach m.in. zmniejszając zużycie wody i energii. Zadbały też o proekologiczne rozwiązania i wygodę swoich mieszkańców

– z zadowoleniem informuje Orange.

Jak czytamy na firmowym blogu operatora, dzięki usłudze Smart Water 16 miejscowości lepiej zarządzało wodą i zmniejszyło jej straty. W 15 kolejnych postawiono na bezpieczeństwo na ulicach i oszczędności energii elektrycznej dzięki Smart Light. Tyle samo zainwestowało w nowoczesne rowery miejskie Smart Bike.

51 miast i gmin stało się bardziej „smart”

W 2022 r. na ulicach polskich miejscowości pojawiło się ponad 7700 nowych, energooszczędnych lamp ulicznych dostarczanych przez Orange. Operator przekonuje, że w połączeniu z inteligentnym sterowaniem zużywają one o ponad 60% mniej energii elektrycznej niż ich tradycyjne, sodowe poprzedniczki, choć moc opraw LED jest dwukrotnie większa. Lampy w systemie Smart Light pomagają zaoszczędzić 3000 MWh energii elektrycznej rocznie. Orange chce wspólnie z samorządami potroić tę liczbę.

Orange Polska zakontraktował w 2022 roku blisko 14,5 tys. punktów pomiaru i zdalnego odczytu w ramach usługi Smart Water. Dzięki temu w sieciach wodociągowych w 40 miejscowościach w Polsce pracuje już ponad 55 tys. inteligentnych nakładek. Każdego dnia przesyłają dane o przepływach niemal w czasie rzeczywistym. 

Operator szacuje, że w wodociągach objętych Smart Water straty wody powstające na skutek kradzieży, wycieków czy awarii zmniejszają się o ponad 1/3. 

Biorąc pod uwagę, że Polska ma jedne z najmniejszych zasobów wody pitnej w Europie, to każda kropla ma znaczenie

 – przekonuje Orange.

Orange popularyzuje także rowery miejskie w usłudze Smart Bike. W 2022 roku na ulice wyjechało 1200 nowych, nowoczesnych rowerów miejskich czwartej generacji dostarczanych przez Orange i firmę Roovee. Można z nich korzystać już w 32 miastach Polski.

Operator prowadził też działania edukacyjne. Jedną z barier w popularyzacji inteligentnych rozwiązań jest fałszywe przekonanie, że smart city to domena metropolii. Z myślą o tym Orange uruchomił inicjatywę edukacyjną dla samorządowców. Przedstawiciele 50 miast zdobywało wiedzę i poznawało przykłady inteligentnych rozwiązań. Podczas wykładów i warsztatów samorządowcy dowiedzieli się, jak wybierać rozwiązania dopasowane do miejscowości, zdobywać na nie fundusze i wprowadzać je.

Zobacz: Orange powtarza genialną promocję. Zgarnij 1200 GB
Zobacz: Orange zmuszony do zmian. Możesz rozwiązać umowę

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis.pl

Źródło tekstu: Blog Orange Polska