DAJ CYNK

Orange w święta i Nowy Rok: więcej gigabajtów, mniej SMS-ów

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Orange święta 2021 nowy rok podsumowanie

W minione święta Bożego Narodzenia oraz Nowy Rok klienci sieci Orange korzystali więcej z Internetu mobilnego niż rok wcześniej, ale równocześnie wysłali mniej wiadomości SMS. Ruch głosowy pozostał mniej więcej na tym samym poziomie.

Rzecznik prasowy Orange Wojciech Jabczyński opublikował na blogu garść informacji na temat korzystania z pomarańczowej sieci mobilnej w okresie świąt Bożego Narodzenia (24-26 grudnia) oraz na Nowy Rok (31 grudnia – 1 stycznia). Najnowsze dane zostały przy okazji porównane do sytuacji sprzed roku.

Zobacz: Orange Flex: dodatkowe GB w roamingu i inne, nowe zniżki w Klubie
Zobacz: Orange: w pierwszą środę nowego roku dwa miesiące usługi za darmo

Coraz mniej SMS-ów

Od kilku już lat klienci Orange Polska wysyłają coraz mniej SMS-ów. Taki trend jest spowodowany między innymi wypieraniem tego typu wiadomości na przykład przez komunikatory internetowe, takiej jak WhatsApp, Messenger i inne. W ostatnie święta wysłanych zostało 83,945 mln wiadomości SMS (2020 – 93,085 mln, 2019 – 107,363 mln), a podczas Nowego Roku 51,410 mln (2020 – 53,407 mln).

Nieco mniejszy spadek nastąpił w liczbie wiadomości MMS. Tych w okresie świątecznym wysłano 9,274 mln (2020 – 9,487 mln, 2019 – 8,150 mln), a na Nowy Rok 5,535 mln (2020 – 5,811 mln).

Więcej gigabajtów

Klienci Orange znacznie chętniej korzystali z Internetu mobilnego. Liczba przesłanych gigabajtów urosła rok do roku o około 18%, a w samym standardzie LTE o 19%. Najmniejszy ruch został zaobserwowany 24 grudnia w godzinach 15:00 – 19:00, czyli gdy zasiadamy do kolacji wigilijnej. W tym czasie transfer spadł o około 25%.

Nowy Rok

Rozmowy głosowe prawie jak rok temu

W omawianym okresie w sieci Orange wydzwoniono 1,2 mld minut. Klienci Orange coraz częściej korzystają przy tym z technologii VoLTE oraz WiFi Calling. Tego typu połączenia stanowiły około 43% całości ruchu głosowego, a ich liczba wzrosła o 31% rok do roku.

Jeśli Sylwester, to z TVP2

Orange to także usługa telewizyjna. Około 45% jej użytkowników wybrało Sylwester w TVP2, a około 35% wolało Polsat. Z TVP2 widzowie spędzili średnio ponad 150 minut, z Polsatem trochę mniej.

Zobacz: Rząd chce blokować Polakom telefony? Wyjaśniamy aferkę
Zobacz: Wieże 5G bez zgód środowiskowych. Rozbudowa zasięgu będzie łatwiejsza

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: Orange