DAJ CYNK

Orange wydaje dwa razy więcej na reklamę niż Plus

Lech Okoń

Prawo, finanse, statystyki

Firmy telekomunikacyjne zapłaciły w lutym za reklamę 82,4 mln zł, a 1/3 tych kosztów to nakłady samej tylko sieci Orange (prawie 27 mln zł). Kolejni na liście byli znacznie mniej szczodrzy.

Pomimo olbrzymich nakładów reklamowych Orange, start nowej oferty pomarańczowych planowany jest dopiero na ten tydzień i możliwe, że wynik za marzec będzie jeszcze większy. Zdążyliśmy już opisać wszystkie szczegóły Orange Love i nowych pakietów TV - zapraszamy do lektury.

Kolejne miejsca na liście wydatków reklamowych, po blisko 27 mln zł netto Orange, zajmują Play i T-Mobile z nakładami rzędu 16 mln zł, natomiast 13 mln zł to wydatki Plusa. Jest to o tyle ciekawa sytuacja, że patrząc na wyniki MNP, Plus jest przy tym najskuteczniejszy w przyciąganiu klientów konkurencji (szczególnie po uwzględnieniu submarek Aero2 i Premium Mobile), a Orange traci ich zdecydowanie najwięcej. Albo więc Plus ma skuteczniejsze reklamy, albo coś niepokojącego dzieje się w Orange na poziomie oferty czy domu mediowego.

Raport Instytutu Monitorowania Mediów scharakteryzował też rodzaje reklamowanych przez operatorów usług i produktów. Reklamy sieci komórkowych stanowiły 28% wszystkich, a oferta na kartę wymagała większych nakładów finansowych (23%) niż oferta abonamentowa (14%).

Przeszło 80% kosztów reklamy firm telekomunikacyjnych stanowiła reklama telewizyjna, niespełna 19% radiowa, a poniżej 1% w prasie - tutaj uwaga, zestawienie nie zawiera reklamy internetowej. 

Niewątpliwie wpływ na branżę telekomunikacyjną mają też reklamy sklepów z branży handlowej. Szczególnie, że reklamy elektroniki to aż 31% tego rynku i o nowych telefonach często dowiadujemy się nie od operatora, tylko właśnie z reklamy Media Expert czy Euro RTV AGD.

Zobacz: Orange znalazł sposób na ograniczenie liczby reklamacji

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: IMM, wł

Źródło tekstu: IMM