DAJ CYNK

Pakiety telekomunikacyjne są coraz popularniejsze. Korzysta z nich już 10 mln Polaków

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Polacy coraz częściej decydują się na korzystanie z pakietów, które łączą różne usługi telekomunikacyjne u jednego operatora. Według Urzędu Komunikacji Elektronicznej, na takie rozwiązanie zdecydowało się już 10 mln konsumentów.

Raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej pokazuje, że sprzedaż pakietów usług telekomunikacyjnych jest najszybciej rosnącym segmentem rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Przez cztery lata liczba klientów takich ofert wzrosła niemal trzykrotnie, a przez ostatni rok o 29%. Wartość całego segmentu osiągnęła 4,72 mld zł. Polscy konsumenci jednak nadal odstają od innych krajów Europy, gdzie popularność usług łączonych jest większa.

- Przykładowo we Francji lub Hiszpanii znakomita większość klientów wybiera pakiety. W Polsce ten trend jest nadal dosyć ograniczony. Przekonujemy jednak Polaków, że to ma sens, że to się opłaca i w ogólnym rozrachunku jest to prostsze rozwiązanie. Zamiast wielu usługodawców i kilku rachunków mamy bowiem jeden rachunek i jednego dostawcę, z którym się kontaktujemy. To łatwiejsze, wygodniejsze i bardziej opłacalne - powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska, w rozmowie z agencją Newseria Biznes.

W Polsce dominują pakiety usług świadczonych w tej samej technologii, czyli telefonia mobilna i Internet mobilny (60,1%) lub Internet stacjonarny i telewizja (11,1%). Najrzadziej łączymy telefonię stacjonarną, Internet stacjonarny i telewizję (7,2%). Chociaż koncepcja łączenia usług telekomunikacyjnych pojawiła się w Polsce już 10 lat temu, to dopiero w ostatnich latach zyskała popularność. W raporcie finansowym za III kwartał 2018 roku Orange Polska podał, że z oferty Orange Love korzysta już milion klientów, a w ciągu trzech miesięcy ich liczba wzrosła o 41 tys. Podobne oferty mają także inni operatorzy telekomunikacyjni oferujące swoje usługi Polakom.

Jedną z zalet łączenia ofert Internetu, telefonii i telewizji w ramach różnych technologii (mobilnej i stacjonarnej) jest opłacanie jednego rachunku, co wielu osobom ułatwia życie. Klienci tacy mogą też korzystać z wybranych usług tam, gdzie chcą oraz na dowolnym urządzeniu. Pakiety usług są też na ogół tańsze niż pojedyncze usługi wchodzące w ich skład opłacane osobno, co przekłada się na znaczące oszczędności w domowych budżetach.

Z badania UKE wynika, że 92,9% klientów łączonych usług telekomunikacyjnej jest z nich zadowolonych. Doceniają oni wygodę, przejrzystość oferty, jakość usług i niską cenę. Łączenie usług oznacza także korzyści dla operatorów, ponieważ jest to jeden ze sposobów na utrzymanie klienta przy sobie na dłużej. Jak pokazują wyniki badań operatora pomarańczowej sieci, klienci korzystający z pakietów konwergentnych są też bardziej zadowoleni z oferty niż osoby, które kupiły tylko Internet lub same usługi mobilne. Chętniej też polecają usługi operatora innym.

- Usługi konwergentne są bardzo przystępne cenowo. Czasami wychodzę na kawę w centrum Warszawy i widzę, że café latte kosztuje 15 zł. Nasz pakiet oferujemy więc w cenie sześć–siedem kaw miesięcznie. Sądzę, że to bardzo przystępna oferta - powiedział Jean-François Fallacher.

Zobacz: Wyniki finansowe Orange Polska po 3Q2018 - jest nieźle, a nawet bardzo dobrze
Zobacz: Netia w III kwartale 2018 roku - stabilne wyniki finansowe i ubytek klientów usług stacjonarnych

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Newseria.pl