DAJ CYNK

Play ma 16 mln klientów, chwali się wzrostami i szykuje nowe usługi z UPC

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

Play ma 16 mln klientów, chwali się wzrostami i szykuje nowe usługi z UPC

Play podał najnowsze wyniki biznesowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2022 r. Operator mówi o „historycznym kamieniu milowym 16 milionów klientów” i wzroście przychodów z usług. Zapowiada nową ofertę z UPC.

Play opublikował swoje dane za pierwszy kwartał 2022 roku w krótkim komunikacie prasowym, dodatkowe informacje przynosi za to raport całej grupy iliad.

Fioletowy operator podaje, że w pierwszym kwartale umocnił swoją pozycję na rynku, zwiększając liczbę klientów usług mobilnych o 6% r/r i przekraczając historyczny kamień milowy 16 milionów klientów (bez M2M). 

Jest to baza klientów raportowanych, natomiast wyniki grupy iliad podają dalsze szczegóły. W pierwszym kwartale 2022 roku Play miał 12,473 mln aktywnych klientów usług mobilnych, z tego 8,565 mln to klienci abonamentowi, a 3,908 mln to użytkownicy ofert na kartę. W porównaniu do 4 kwartału 2021 roku oznacza to przyrost o 344 tysiące, z czego 302 tysiące to klienci pre-paid. Jak nietrudno się domyślić, jest to m.in. efekt dystrybucji kart SIM wśród obywateli Ukrainy (117 tysięcy aktywnych kart na koniec marca 2022). Klientów abonamentowych przybyły 43 tysiące.

Zobacz: Wyniki T-Mobile za 1Q2022. Dalszy wzrost przychodów i EBITDA

Play na koniec okresu zanotował też 293 tys. klientów usług domowych (przyrost o 26 tys. w stosunku do Q42021, 81% rok do roku), co łącznie daje 12,766 mln klientów.

Pozyskanie nowych klientów przełożyło się na wzrost przychodów z usług mobilnych o 5,5%. Przychody z innych usług (głownie z tytułu interconnect, segmentu Home i spółki zależnej Play, 3S) znacząco spadły (o 21.4%) w pierwszym kwartale 2022, głównie ze względu na dwie następujące po sobie obniżki regulowanych stawek MTR. W sumie operator odnotował całkowity spadek przychodów o 1.9% rok-do-roku.

ARPU klientów usług mobilnych w Q1 2022 odnotowało wzrost o 2.4%.

wyniki play 1Q2022

Play podaje też, że zakończenie procesu przejęcia UPC otwiera drogę do zaoferowania klientom w Polsce wyższej jakości i wartości dzięki połączeniu „najlepszych w swojej klasie usług mobilnych, stacjonarnych i telewizyjnych”. Co to w praktyce ma oznaczać, przekonamy się już wkrótce – 25 maja Play przeprowadzi pierwszą wspólną konferencję z UPC. Wtedy też należy spodziewać się nowej, konwergentnej usługi połączonych operatorów. 

Zobacz: Orange Polska – wyniki za 1Q 2022. Ponad 17 mln kart SIM, milion klientów światłowodu
Zobacz: Grupa Polsat Plus: wyniki za I kwartał 2022 roku. 5G stoi w miejscu, za to rośnie Czysta Energia

Najważniejsze dane Play za 1 kwartał 2022 r.:

  • całkowita baza raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem M2M) (+6% r/r) osiągnęła poziom 16,09 mln,
  • liczba aktywnych klientów mobilnych (+5% r/r) wyniosła 12,473 mln,
  • wzrost (+81% r/r) liczby abonentów usług dla domu (Play NOW TV i FBB) do 293 tys.,
  • wzrost przychodów z usług mobilnych (+5,5% r/r) do 1,05 mld zł, przy całkowitych przychodach ogółem na poziomie 1,77 mld zł,
  • wskaźnik EBITDAaL wyniósł 838 mln zł,
  • dalsza rozbudowa sieci – w skali roku przybyło 959 stacji bazowych, co zwiększyło ich liczbę do 9866.

W kwietniu Play uruchomił kolejne 50 stacji, co daje wynik 9916, a operator już mówi o przekroczeniu liczby 10 tysięcy.

W pierwszym kwartale 2022 Play kontynuował rozbudowę sieci 5G w częstotliwość 2100 MHz i model dynamicznego współdzielenia częstotliwości. Na koniec marca 2022 r. 3226 stacji bazowych w 16 województwach działało w tym standardzie 5G, co stanowiło pokrycie 41% populacji

wyniki play 1Q2022

Zobacz: Play zbliża się do magicznej granicy. Uruchomił nowe stacje LTE
Zobacz: Play i UPC Polska: przejęcie sfinalizowane. Co dalej?

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock, Play, iliad

Źródło tekstu: Play