Grupa Play zakończyła drugi kwartał 2022 roku z 16,5 mln klientów usług mobilnych oraz 1,9 mln klientów usług stacjonarnych i dla domu. Z kolei liczba fioletowych stacji bazowych przekroczyła 10 tysięcy. Operator przyspiesza inwestycje, by zapewnić w całym kraju dostęp do szybkiego Internetu.
Grupa Play chwali się solidnymi wynikami biznesowymi i finansowymi, osiągniętymi w drugim kwartale 2022 roku oraz całym pierwszym półroczu. Ma to być zasługą najkorzystniejszej oferty dla klientów oraz finalizacji przejęcia spółki UPC Polska.
Zobacz: Play i UPC: nowe promocje na internet i TV. Specjalna oferta za 1 zł dla kibiców
Zobacz: Play: nawet 300 GB internetu w smartfonie od 30 zł miesięcznie
Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) Grupy Play osiągnęła na koniec czerwca 2022 roku 16,5 mln, czyli o 7,8% więcej niż rok wcześniej. Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła w tym czasie o 5,6% i osiągnęła 12,7 mln.
Na koniec kwartału liczba abonentów usług stacjonarnych i usług dla domu osiągnęła 1,9 mln. To zasługa dalszego rozwoju usługi telewizyjnej Play Now TV i dostępu do Internetu stacjonarnego Play oraz usług UPC. Baza klientów UPC wzrosła przez rok o 4% do 1,6 mln.
Grupa Play osiągnęła w 2Q2022 przychody w wysokości 2,3 mld zł. To o 26% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Przychody z usług mobilnych wzrosły o 7,3% rok do roku, do poziomu 1,1 mld zł. Przychody z usług wzrosły o 30% rok do roku, osiągając w drugim kwartale 1,9 mld zł. EBITDAaL wzrosła przez rok o 79%, osiągając poziom 1 mld zł.
W pierwszym półroczu 2022 roku sporo się wydarzyło w Grupie Play:
Pierwsza połowa 2022 roku to punkt zwrotny dla Play, a także moment przełomowy dla polskich klientów. Jestem dumny z tego, jak szybko i skutecznie zespoły Play i UPC połączyły swoje siły i w rekordowo szybkim czasie wprowadziły naszą pierwszą wspólną ofertę powitalną. Play i UPC łączą wspólne cele - wsłuchiwanie się w potrzeby klientów oferując im najlepszy stosunek jakości do ceny oraz najwyższą jakość usług mobilnych i stacjonarnych.
W II kwartale 2022 roku umocniliśmy naszą wiodącą pozycję na polskim rynku przyspieszając wzrost i poprawiając wyniki we wszystkich kategoriach, począwszy od satysfakcji klientów po przychody i efektywność finansową, zarówno dla usług mobilnych, jak i stacjonarnych. Rozwijając swoją najnowocześniejszą infrastrukturę mobilną zapewniającą łączność Polakom, przekroczyliśmy historyczny kamień milowy 10 tys. stacji bazowych. Ponadto, nawiązaliśmy współpracę z firmą InfraVia Capital Partners, aby umożliwić dostęp do sieci światłowodowej 6 milionom gospodarstw domowych w Polsce, realizując naszą misję zapewnienia wolności wyboru polskim klientom w nowym modelu otwartego dostępu do sieci.
Jestem przekonany, że pracując razem jako jeden zespół zbudowaliśmy mocne fundamenty, aby zrealizować naszą ambicję tworzenia nowej jakości na polskim rynku telekomunikacyjnym z korzyścią dla klientów, społeczeństwa i gospodarki cyfrowej.
– powiedział Jean Marc Harion, Prezes Grupy Play
Zobacz: Orange Polska prezentuje wyniki za 1H2022. To było udane półrocze
Zobacz: W T-Mobile skaczą z radości. Kolejny kwartał z wyższymi wynikami
Zobacz: Wyniki Grupy Polsat Plus za 2Q2022. Firma nie zwalnia tempa
Źródło zdjęć: OleksSH / Shutterstock.com, Play
Źródło tekstu: Play