DAJ CYNK

Polsat kupuje Interię. Jest umowa przedwstępna, potrzebna tylko zgoda UOKiK

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

Telewizja Polsat zawarła z Bauer Media przedwstępną umowę nabycia Interii. Po finalizacji transakcji, uzależnionej od uzyskania przez Telewizję Polsat odpowiedniej zgody antymonopolowej, Grupa Interia wejdzie w skład Grupy Polsat.

Zobacz:Polsat kupi Interię? Ma wyłączność na rozmowy o przejęciu

O tym, że Grupa Polsat zyskała wyłączność na rozmowy o przejęciu Grupy Interia, pisaliśmy w marcu. Chociaż wtedy spółka Zygmunta Solorza w swoim komunikacie podawała, że negocjacje są nadal na wczesnym etapie, to teraz mają one swój finał. Po północy Polsat poinformował o zawarciu przedwstępnej umowy z Bauer Media Group dotyczącej kupna Grupy Interia. 

Zobacz: WP nie jest sama. Telewizja Polsat również ostrzy zęby na Interię

Finansowanie transakcji przeprowadzone zostanie w całości ze środków własnych Telewizji Polsat. Jest to jednak uwarunkowane uzyskaniem przez zgody Prezesa UOKiK na dokonanie koncentracji.

Zakup Grupy Interia to kolejna strategiczna inwestycja w rozwój naszej Grupy. Jesteśmy podekscytowani ogromną skalą możliwości i synergii, jakie stwarza ta inwestycja. Liczymy na dynamiczny rozwój Interii  – powiedział Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, operatora sieci Plus.

Kupno Interii to dla Grupy Polsat strategiczna inwestycja dotycząca działań w internecie. Polsat ma nadzieję, że ten ruch zapewni mu wzmocnienie pozycji na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online. Przejęcie popularnego portalu to również dodatkowy kanał dystrybucji oraz monetyzacji treści produkowanych przez Polsat. Interia będzie również głównym polem działań marketingowych wszystkich marek należących do Grypy, a więc Plusa, Cyfrowego Polsatu, telewizji IPLA, operatora Netia czy samej Telewizji Polsat. Z kolei biuro Polsat Media może wesprzeć sprzedaż powierzchni reklamowych Interii.

Kupujemy dobrze prowadzony biznes o silnej pozycji na rynku internetowym. Doskonale pasuje do strategii Telewizji Polsat. Chcemy dostarczać atrakcyjne treści wszystkimi możliwymi kanałami dystrybucji. Dzięki Interii nasz kontent zyska kolejne pole eksploatacji. Chcemy mieć silną pozycję na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online – wyjaśnia Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat.

Grupa Interia znajduje się w czołówce krajowych wydawców treści w Internecie, zarówno pod względem realnych użytkowników, jak i liczby odsłon stron. Dociera do blisko 60% użytkowników internetu w kraju. Z jej usług co miesiąc korzysta ponad 16 mln realnych użytkowników. Liczba odsłon stron Grupy Interia w sieci przekracza miesięcznie 1,3 miliarda.

Zobacz: 200 tysięcy testów na koronawirusa od Zygmunta Solorza i Grupy Polsat
Zobacz: Cyfrowy Polsat jest gotowy uruchomić 5G - twierdzi prezes Grupy

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News