DAJ CYNK

Polska młodzież w wieku 14-18 lat częściej korzysta ze smartfonów niż ich rówieśnicy z innych krajów

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Dziewczyny ze smartfonami

71% polskiej młodzieży w wieku 14-18 lat korzysta ze smartfonów. To znacznie więcej niż w takich krajach, jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania czy Hiszpania.

W różnych krajach świata młodzi ludzie różnie korzystają z nowych technologii, w tym z urządzeń mobilnych. Jak wynika z badania SW Research, polska młodzież w wieku 14-18 lat chętniej sięga po smartfon niż ich rówieśnicy z innych krajów. 71% nastolatków w Polsce korzysta z tych urządzeń. Na drugim miejscu znaleźli się młodzi mieszkańcy Hiszpanii (59%), Turcji (51%) i USA (48%).

Zobacz: [Aktualizacja] Stowarzyszenie Twoja Sprawa proponuje nowe przepisy chroniące dzieci przed pornografią
Zobacz: Podpisano Deklarację współpracy na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie

53% polskiej młodzieży w podanym wyżej przedziale wiekowym korzysta z komputerów stacjonarnych. To także najwyższy wynik wśród przebadanych krajów. W tym przypadku na drugim miejscu znalazła się Brazylia (52%), a podium zamyka Hiszpania (49%). Młodzi ludzie chętnie też korzystają z laptopów. Największy odsetek takich osób jest w Wielkiej Brytanii (49%), USA (48%) i w Polsce (45%).

Jak to się przedstawia w przypadku innych urządzeń elektronicznych, pokazuje zamieszczona poniżej infografika. Można z niej wyciągnąć między innymi wniosek, że nastolatki wolą smartfony niż tablety.

jak młodzież korzysta ze smartfonów

A do czego polska młodzież używa smartfonów? Z tego samego badania wynika, że przede wszystkim do grania (59%). 45% nastolatków słucha za ich pomocą muzyki, a dla 37% to narzędzie do korzystania z serwisów społecznościowych.

Zobacz: Google Play: najlepsze aplikacje i gry 2019 roku
Zobacz: Węgry nakładają grzywnę na Facebooka

najpopularniejsze aplikacje na smartfony wśród młodzieży

Sposób używania smartfonów przez nastolatków w różnych krajach jest na ogół podobny. Na uwagę zasługuje jednak fakt, że młodzież w Hiszpanii, USA i Wielkiej Brytanii stosunkowo rzadko korzysta z aplikacji społecznościowych. To odpowiednio 7%, 5% i 3%.

Badanie zostało zrealizowane w I kwartale 2019 r. przez agencję badań rynku i opinii SW Research metodą CAWI (on-line), z wykorzystaniem platformy internetowej ankieteo.pl. Za rekrutację międzynarodowej próby – kobiet i mężczyzn w wieku 14-18 lat – odpowiadał portal Gamekit.com. Dane pozyskano z 6 krajów: Polski, USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Turcji i Brazylii. W ramach badania przeprowadzono 2 324 unikalne wywiady.

Zobacz: Głuche Telefony 2019 - nominacje Czytelników
Zobacz: Microsoft chce by inni przyjęli jego estetykę aplikacji

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Wirtualnemedia.pl