DAJ CYNK

Polskie firmy nie wykorzystują cyfrowych możliwości

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Małe i średnie przedsiębiorstwa w niewielkim stopniu wykorzystują cyfrowe możliwości.



Małe i średnie przedsiębiorstwa w niewielkim stopniu wykorzystują cyfrowe możliwości. Tylko co czwarta firma korzysta z e-commerce, blisko 60% nie używa mediów społecznościowych, a tylko 9% oferuje cyfrowe usługi. To jednak będzie się stopniowo zmieniać. Z badań T-Mobile wynika, że już w 2020 roku w Europie co czwarte euro ma być wydawane online.

Z analizy DESI - Indeksu Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego - wynika, że pod względem cyfryzacji jesteśmy w ogonie Europy, za nami w rankingu jest tylko 5 krajów. O ile e-administracja nie wygląda bardzo źle, to na tle europejskiej konkurencji słabo wypadają nasze przedsiębiorstwa. Im mniejsze, tym gorzej u nich z cyfryzacją. W Polsce działa ok. 2 mln małych firm, które stanowią 96% ogółu przedsiębiorców. Badanie Banku Pekao S.A. wskazuje, że blisko 60% z nich nie używa mediów społecznościowych, 75% nie prowadzi sprzedaży przez Internet, a zaledwie 9% oferuje produkty cyfrowe.

W Polsce wciąż jest duże pole do wykorzystywania cyfrowych rozwiązań, szczególnie w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Wielu klientów B2B korzysta z cyfrowych narzędzi, m.in. w zakresie e-commerce, chcąc zaoferować dodatkowe korzyści swoim klientom. Ale jesteśmy dopiero na początku drogi i mamy duży potencjał rozwoju. Jako T-Mobile Polska chcemy być partnerem firm, który pomaga im budować własne rozwiązania lub korzystać z naszych, również tych opartych o chmurę, żeby budować cyfrowe doświadczenia swoich klientów - podkreśla w rozmowie z agencją informacyjnej Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: newseria