DAJ CYNK

Huawei: Polacy uwielbiają nasze zegarki i opaski. Oto ile się sprzedało

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

Huawei szykuje się do premiery nowych zegarków z serii Watch GT. Czwarta generacja smartwatchy marki zostanie zaprezentowana już za kilka dni, 14 września. Producent wprowadzi ją też na nasz rynek i jak się okazuje, Polacy bardzo chętnie kupują elektronikę noszoną Huawei.

Huawei poinformował, że w Polce sprzedało się już ponad 2,1 mln smartwatchy i opasek sportowych marki. Jednocześnie firma zbliża się już do 10-lecia obecności na runku elektroniki noszonej

W tym segmencie Huawei zadebiutował w 2014 roku, przedstawiając opaskę TalkBand B1. Od tego czasu firma systematycznie rozwija produkty z tej kategorii, opierając się na własnych działaniach badawczo-rozwojowych. Premierowy smartwatch marki, czyli Huawei Watch, wprowadzono już rok później, w 2015 roku. 

Jak podaje producent, prawdziwym przełomem był wprowadzony dokładnie przed 5 laty, w 2018 r., Huawei Watch GT, który wyglądem nawiązywał do klasycznych zegarków

Dekadę ewolucji wieńczą tegoroczne premiery: Watch Buds, Watch Ultimate i seria Watch 4. A kolejny debiut, tym razem nowa odsłona serii Watch GT, czeka nas już 14 września. Firma liczy na to, że również ta seria spodoba się w naszym kraju.

Dobre wyniki sprzedażowe pokazują, że Polacy doceniają duży wybór wearables w naszym portfolio. Od podstawowych funkcji w opaskach, przez sportową serię Watch FIT, nastawiony na zdrowie Watch D i ultrawytrzymały Watch Ultimate, aż po elegancki i klasyczny design w seriach Watch i Watch  GT. Ta ostatnia jest o tyle wyjątkowa, że oferuje wersje stworzone specjalnie dla kobiet i z myślą o ich potrzebach

 – mówi Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska.

Jak przekonuje producent, seria Huawei Watch GT ucieleśnia ewolucję, jaką przeszły smartwatche, początkowo traktowane jako sportowe gadżety, aby finalnie stać się elegancką biżuterią o unikatowym designie, nieodbiegającym od klasycznych zegarków. 

Elektronika noszona Huawei w Polsce – najpopularniejsze modele

Smartwatche z serii Huawei Watch GT pojawiły się na polskim rynku przed 5 laty, w 2018 r., kusząc elegancją bliską klasycznym zegarkom, trybami sportowymi i dotykowym ekranem AMOLED o wysokiej rozdzielczości.

Smartwatche kolejnej generacji, Huawei Watch GT 2, weszły na polski rynek w październiku 2019 r. w dwóch wersjach – z dużą tarczą o średnicy 46 mm oraz mniejszą 42 mm, zaprojektowaną z myślą o osobach o drobniejszych dłoniach. 

Model Watch GT 2 Pro, przedstawiony rok po Watch GT 2, wprowadził nowe materiały. Był to smartwatch z tytanową kopertą, szafirowym szkłem i ceramicznym tyłem. 

W listopadzie 2021 r. zadebiutował Huawei Watch GT 3 – smartwatch stworzony dla osób aktywnych i dbających o zdrowie. Wyposażono go m.in.w pięciosystemowy GNSS, gwarantujący precyzyjną nawigację. Po sukcesie sprzedażowym poprzednika również tę serię wprowadzono w dwóch wersjach – kobiecej i męskiej.

W maju 2022 r. zadebiutował Watch GT 3 Pro w dwóch odsłonach: tytanowej (46 mm) i ceramicznej (43 mm). Tym samym po raz pierwszy Huawei stworzył modele Pro także w mniejszej wersji, poszerzając swoje portfolio kobiecych zegarków o urządzenia z premium.

Watch GT 3 Pro to również pierwszy smartwatch marki, który otrzymał funkcję zapisu EKG z certyfikatem CE dla urządzenia medycznego.

W czerwcu 2023 r. zadebiutowała natomiast najnowsza seria Huawei Watch 4, wprowadzająca m.in. sferyczne szkło w modelu Pro oraz nowy, jeszcze bardziej wytrzymały stop tytanu.

Zobacz: Huawei Watch 4 Pro – smartwatch na drodze do ideału (test)

Huawei analizuje dane użytkowników

Huawei szczyci się też rozwojem oprogramowania swoich zegarków oraz aplikacją Zdrowie, pozwalającą monitorować i analizować dane zdrowotne i sportowe. Producent współpracuje z ponad 100 profesjonalnymi instytucjami na całym świecie, a ponad 13 milionów użytkowników dostarcza danych do analizy. 

Do tej pory Huawei przeanalizował dane zdrowotne pod kątem zdrowia serca (dostarczone przez bazę użytkowników liczącą ponad 5 milionów osób), zdrowia naczyń krwionośnych (810 tys. osób), zdrowia układu oddechowego (około 800 tys. badanych) i zdrowia ciśnienia krwi (prawie 300 tys. osób). Użytkownicy dostarczali też danych o oddychaniu podczas snu. Efektem jest ponad 800 patentów dotyczących zdrowia, które Huawei zgłosił w ciągu ostatnich 8 lat.

Firma zamierza w przyszłości poszerzyć funkcje monitorowania zdrowia, by obejmowały również śledzenie zdrowia jajników, zdrowie emocjonalne, odczyty ciśnienia krwi podczas ćwiczeń czy poziom glukozy we krwi. 

Huawei prowadzi ponad 200 badań dotyczących zdrowia. Marka posiada 10 instytutów badawczo-rozwojowych i 3 laboratoria fitness i zdrowia, a wkrótce planuje otworzyć kolejne tego typu placówki w Europie.

Zobacz: Huawei Watch Ultimate: piękny smartwatch nie tylko do nurkowania (test)
Zobacz: Huawei Watch D – przetestowaliśmy zegarek z pomiarem ciśnienia i EKG

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis.pl, Huawei

Źródło tekstu: Huawei