DAJ CYNK

Popularność streamingu dogania tradycyjną telewizję

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Badania Ericsson ConsumerLab wykazały, że odbiorcy korzystają z transmisji strumieniowej wideo (streamingu) niemal równie często, jak z tradycyjnej telewizji.

Badania Ericsson ConsumerLab wykazały, że odbiorcy korzystają z transmisji strumieniowej wideo (streamingu) niemal równie często, jak z tradycyjnej telewizji.

Badanie zostało przeprowadzone na 23 tys. osób z 23 krajów. Wynika z niego, że 75% badanych ogląda transmisję strumieniową kilkanaście razy w tygodniu, podczas gdy 77% ogląda tradycyjne programy telewizyjne również kilkanaście razy w tygodniu.

Prowadzone już od pięciu lat badanie wykazało również, że niemal co piąty telewidz (19%) jest gotów zapłacić za możliwość oglądania ulubionych treści na dowolnym urządzeniu, co oznacza, że liczba takich osób wzrosła o 25% w ciągu niespełna dwóch lat.

Badanie pokazuje, że użytkownicy poświęcają coraz więcej czasu na oglądanie treści na smartfonach i tabletach. Udowadnia ono również, że tradycyjne kanały telewizyjne oraz kanały płatnej telewizji (Pay TV) są postrzegane przez wiele osób jako "repozytoria treści", z których odbiorcy wybierają sobie pojedyncze elementy treści do obejrzenia w późniejszym terminie przy pomocy cyfrowego odtwarzacza wideo (DVR). Funkcja DVR sprzyja również rozwojowi zjawiska "binge viewing", czyli oglądania seriali telewizyjnych jednym ciągiem po kilka odcinków z rzędu, które rozpoczęło się wraz ze zjawiskiem kręcenia sequeli do filmów i wydawaniem seriali telewizyjnych na płytach w formie boxu - jest to całkowite przeciwieństwo tradycyjnego oglądania telewizji, gdy widz czeka cały tydzień na emisję kolejnego odcinka ulubionego serialu.

Jednocześnie wielu widzów zaczęło korzystać z subskrypcji usług transmisji wideo na żądanie (S-VOD), jak np. serwisy Netflix i Hulu, a 48% deklaruje, że chętnie obejrzałoby wszystkie odcinki takich seriali, jak "Breaking Bad" i "House of Cards" wydane jako jedna całość, aby odbiorca mógł je oglądać w dowolnym wybranym przez siebie czasie.

Aż 41% odbiorców chciałoby móc oglądać ulubione programy z każdego miejsca, jednak istnieją dwie poważne przeszkody z tym związane: koszt przesyłu danych oraz koszt samej treści. Badanie wykazało również, że wielu odbiorców nie zamierza obniżać swoich wymagań odnośnie jakości obrazu - 43% stwierdziło, że zależy im na standardzie Ultra High Definition (UHD).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Ericsson