DAJ CYNK

Rynek tabletów: Apple, Amazon i Lenovo w górę, reszta w dół

Michał Świech

Prawo, finanse, statystyki

Rynek tabletów w ostatnim kwartale skromnie urósł w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. Na świecie sprzedano o milion urządzeń więcej, a za wzrost odpowiadają głównie tacy producenci jak Apple, Amazon i Lenovo.

Na pierwszym miejscu za trzeci kwartał 2019 wg IDC uplasował się Apple, który zwiększył swój udział w rynku z 26,3% do 31,4%. Tym samym Apple w trzecim kwartale sprzedał 11,8 mln egzemplarzy (o 2,1 mln więcej niż poprzednio). Na drugim miejscu znajduje się Amazon, który sprzedał 5,5 mln sztuk (o 1,1 mln więcej niż ostatnio) co przełożyło się na udział w rynku sięgający 14,5%. Tym samym Amerykanie zamienili się na miejscu podium z Samsungiem, który sprzedał 4,6 mln tabletów (o 800 tys mniej niż w analogicznym kwartale 2018 roku). Tym samym Koreańczycy mają 12,3% udziału w rynku tabletów.

Na czwartej pozycji uplasował się Huawei, który sprzedał 3,6 mln sztuk i zanotował niewielki spadek z 3,7 mln. Wzrost zanotował za to inny chiński producent - Lenovo. Zajmująca piąte miejsce marka zdobyła udział w rynku sięgający 6,7%. Wszyscy pozostali konkurenci sprzedali 9,6 mln tabletów i jest to o 1,8 mln mniej niż ostatnio. W sumie na świecie sprzedało się 37,6 mln sztuk - to więcej o 700 tys egzemplarzy.

Huawei szykuje iPad killera, czyli tablet MatePad Pro
Surface Neo: smartfon już był, Microsoft ma też składany tablet

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC