DAJ CYNK

Rynek tabletów w Polsce według badania Microsoftu

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Już 30% polskich Internautów powyżej 15 roku życia ma tablet, a 20% planuje kupić urządzenie tej kategorii - pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie polskiego oddziału Microsoftu.

Już 30% polskich Internautów powyżej 15 roku życia ma tablet, a 20% planuje kupić urządzenie tej kategorii - pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie polskiego oddziału Microsoftu.

Badanie Rynek tabletów w Polsce przeprowadzone na zlecenie polskiego oddziału Microsoftu w październiku pokazuje, że dla 91% użytkowników tabletów największym atutem tabletów jest ich mobilność, która umożliwia korzystanie z urządzenia w każdej sytuacji. Mała masa (71%) oraz alternatywa dla komputera przy przeglądaniu zasobów sieci (71%) pozwalają na szybki dostęp do informacji - nawet w biegu. Wśród innych zalet respondenci wskazywali niewielkie wymiary (61%), poręczność (58%), wytrzymałość baterii (48%) i użyteczność aplikacji (33%).

Użytkownicy są jednak również świadomi niedoskonałości tej kategorii urządzeń: 40% wskazuje brak możliwości podłączenia urządzeń zewnętrznych, kolejne 40% - brak zabezpieczeń antywirusowych, 33% - brak profesjonalnego programu biurowego, 27% - brak kontroli rodzicielskiej. Problemem jest również brak możliwości personalizacji pulpitu czy możliwości utworzenia kilku kont użytkowników, co zyskuje na znaczeniu, gdy spojrzymy na dodatkowe dane - wśród użytkowników tabletów większość (91%) wskazuje, że w ich gospodarstwie domowym jest jeden tablet, z którego wymiennie korzysta cała rodzina.

Wyniki badania pokazują również, iż zdecydowane pierwszeństwo podczas zakupu tabletu ma cena oraz czas pracy urządzenia. Ważnym czynnikiem jest również przekątna ekranu, gdzie wśród użytkowników królują wyświetlacze 7- (42%) i 10-calowe (30%).

Badanie zostało przeprowadzone przez Brainlab w dniach 2 - 7 października 2013 roku na reprezentatywnej grupie 530 Internautów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Microsoft