DAJ CYNK

Samsung nie wytrzymał konkurencji z chińskimi markami w Indiach

Michał Świech

Prawo, finanse, statystyki

Indie były kiedyś królestwem Samsunga. No właśnie, były. Największy producent smartfonów na świecie musiał uznać tam ostatecznie dominację chińskich marek, takich jak Xiaomi, Vivo, Oppo i Realme.

Pierwszą marką chińską, która rzuciła wyzwanie Samsungowi na drugim największym rynku świata był Xiaomi. Rywalizacja pomiędzy Samsungiem i Xiaomi była bardzo zacięta, a obie firmy mając po około 30% udziału w rynku wymieniały się na prowadzeniu. To już jednak pieśń przeszłości. Jeszcze w pierwszym kwartale 2019 Xiaomi miał 29% udziału, a Samsung 24%. Teraz chociaż Xiaomi wcale się jakoś nie ruszył do przodu, to Samsung spadł na 16%. 

Kto zatem odpowiada za rozbiór Samsunga, skoro nie Xiaomi? Stoją za tym trzy firmy należące do koncernu BBK Electronics: Vivo, Oppo i Realme. Pierwszy producent skoczył z 12% do 17%, drugi z 7% do 12%, natomiast jeszcze pachnący świeżością Realme urósł z 7% do 14%. Wygląda na to, że średnia półka Samsunga ucierpiała przez Oppo, Realme posmakował w budżetowej części rynku.

Zobacz Realme 6 Pro zadebiutuje w Europie 5 maja
Zobacz Oppo patentuje rozkładane etui z klawiaturą QWERTY. Stary pomysł, ale może chwyci?

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: gsmarena