DAJ CYNK

Samsung powoli zaczyna nudzić się w Europie i Chinach

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Udział Samsunga w światowym rynku smartfonów spadł w IV kwartale 2013 roku. Według analiz firmy analitycznej Kantar, największe spadki odnotowano w Europie i Chinach.

Udział Samsunga w światowym rynku smartfonów spadł w IV kwartale 2013 roku. Według analiz firmy analitycznej Kantar, największe spadki odnotowano w Europie i Chinach.

Pomimo stałego wzrostu udziału Androida, Samsung poważnie wyhamował. Według raportu przygotowanego przez Kantar, koreański producent stracił 2,2% rynku we Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Niemczech, a w Chinach utrzymał wynik sprzed roku. Co ciekawe udział Androida wzrósł w Chinach w tym okresie o aż 5 punktów procentowych, jednak nie za sprawą Samsunga, lecz mniejszych, lokalnych producentów takich jak Xiaomi.

W IV kwartale 2013 roku Android stanowił 69,5% sprzedaży smartfonów na 12 kluczowych rynkach całego świata. Drugi był iOS z 23,7% sprzedaży.

Pomimo utraty rynku przez iOS, w okresie świątecznym produkty Apple'a stanowiły 44% sprzedaży smartfonów w Chinach, Wielkiej Brytanii i USA. Smartfony z Cupertino królowały także w Japonii, z aż 69% udziałem w sprzedaży.

Udział Windows Phone wzrósł na wszystkich badanych rynkach. We Włoszech osiągnął drugie miejsce po Androidzie, a w Wielkiej Brytanii Nokia jest trzecim największym producentem (18% rynku) po Samsungu (31%) i Apple'u (28%). Dramatycznie wygląda sytuacja BlackBerry, który ma obecnie zaledwie 0,4% amerykańskiego rynku, a smartfony kanadyjskiego producenta straciły udział na wszystkich rynkach do tego stopnia, że prawdopodobnie wkrótce zupełnie znikną z wykresów.

Procentowy udział systemów operacyjnych w rynku smartfonów, z podziałem na regiony:

Niemcy

4Q2012

4Q2013

Zmiana (% pt.)

Android

69,0

75,4

6,4

BlackBerry

1,1

0,5

-0,6

iOS

21,7

17,3

-4,4

Windows

3,4

5,9

2,5

Inne

4,8

0,9

-3,9


Wielka Brytania

4Q2012

4Q2013

Zmiana (% pt.)

Android

54,4

54,9

0,5

BlackBerry

6,4

3,2

-3,2

iOS

32,4

29,9

-2,5

Windows

5,9

11,3

5,4

Inne

0,9

0,6

-0,3


Francja

4Q2012

4Q2013

Zmiana (% pt.)

Android

61,0

65,9

4,9

BlackBerry

5,1

1,6

-3,5

iOS

23,7

20,3

-3,4

Windows

5,0

11,4

6,4

Inne

5,1

0,8

-4,3


Włochy

4Q2012

4Q2013

Zmiana (% pt.)

Android

54,2

66,2

12,0

BlackBerry

2,6

1,8

-0,8

iOS

23,1

12,8

-10,3

Windows

12,7

17,1

4,4

Inne

7,4

2,1

-5,3


Hiszpania

4Q2012

4Q2013

Zmiana (% pt.)

Android

85,9

86,2

0,3

BlackBerry

2,4

0,2

-2,2

iOS

7,3

6,7

-0,6

Windows

1,2

5,6

4,4

Inne

3,2

1,3

-1,9


USA

4Q2012

4Q2013

Zmiana (% pt.)

Android

46,2

50,6

4,4

BlackBerry

0,9

0,4

-0,5

iOS

49,7

43,9

-5,8

Windows

2,4

4,3

1,9

Inne

0,8

0,8

0,0


Chiny

4Q2012

4Q2013

Zmiana (% pt.)

Android

73,7

78,6

4,9

BlackBerry

0,0

0,1

0,1

iOS

21,2

19,0

-2,2

Windows

0,9

1,1

0,2

Inne

4,2

1,3

-2,9


Australia

4Q2012

4Q2013

Zmiana (% pt.)

Android

56,0

57,2

1,2

BlackBerry

1,0

0,8

-0,2

iOS

38,5

35,2

-3,3

Windows

3,0

5,2

2,2

Inne

1,5

1,7

0,2


Ameryka Łacińska (BR, BX, AR)

4Q2012

4Q2013

Zmiana (% pt.)

Android

61,6

83,5

21,9

BlackBerry

10,3

2,8

-7,5

iOS

4,4

4,3

-0,1

Windows

6,8

4,9

-1,8

Inne

17,0

4,5

-12,5


EU5

4Q2012

4Q2013

Zmiana (% pt.)

Android

62,9

68,6

5,7

BlackBerry

3,7

1,5

-2,2

iOS

23,7

18,5

-5,2

Windows

5,6

10,3

4,6

Inne

4,0

1,1

-3,0


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: techcrunch, wł