DAJ CYNK

Smartfon może wiele powiedzieć o kibicach piłkarskich

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Firma Selectivv przy współpracy z Urban Communications przeprowadziła analizę 27 921 smartfonów (49% z ogólnej liczby fanów na stadionie) należących do kibiców reprezentacji Polski podczas meczu Eliminacji Mistrzostw Świata z Kazachstanem na PGE Narodowym.



Firma Selectivv przy współpracy z Urban Communications przeprowadziła analizę 27 921 smartfonów (49% z ogólnej liczby fanów na stadionie) należących do kibiców reprezentacji Polski podczas meczu Eliminacji Mistrzostw Świata z Kazachstanem na PGE Narodowym.

Połowę przebadanej widowni meczu Polska-Kazachstan stanowiły osoby w wieku od 30 do 40 lat. 86% kibiców na trybunach korzystało z systemu Android, a ponad jedna trzecia badanych była abonentem sieci Orange. Podczas meczu fani najczęściej odwiedzali serwisy sportowe. W czołowej trójce znalazły się Sportowefakty.wp.pl, Sport.pl oraz Przegladsportowy.pl. Wiadomo też, że 62% badanych kupowała wcześniej coś w marketach Castoramy i Leroy'a Merlin. Ale tylko 14% z osób zgromadzonych na trybunach aktywnie uprawia sport.

Reprezentacja Polski w piłce nożnej cieszy się zdecydowanie większym zainteresowanie niż pozostałe rozgrywki piłkarskie czy inne dyscypliny. Wynika to z długofalowej strategii PZPN i konsekwentnego budowania wizerunku reprezentacji. Myślę, że od UEFA Euro 2016 reprezentacja może być znakomitym partnerem reklamowym dla marek sportowych, ale też lifestylowych. Badanie daje sygnał także marketerom, że kibice reprezentacji to ciekawa, świadoma grupa docelowa i wokół tego produktu można skutecznie budować wizerunek marki - powiedział Michał Mango, CEO w agencji marketingu sportowego Urban Communications.

Jak przeprowadzono badanie? Do przeprowadzenia badania wykorzystano metodę geotrappingu, czyli oznaczania użytkowników mobile przebywających w danym czasie w danym miejscu. W następnym kroku przeanalizowano, jakie dane o uczestnikach meczu Selectivv zgromadził do tej pory w swojej bazie danych, będącej najbogatszym w Polsce zbiorem informacji o zachowaniach użytkowników mobile. Baza obejmuje 15 mln osób, czyli prawie wszystkich posiadaczy smartfonów w naszym kraju.


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: urbancom.pl