Po zaprezentowaniu szacunkowych danych na temat światowego rynku smartfonów, nadszedł czas na dane z rynku tabletów. Tutaj doszło do zamiany na pierwszych dwóch pozycjach. Na rynku tabletów lideruje bowiem Apple.
Po zaprezentowaniu szacunkowych danych na temat światowego rynku smartfonów, nadszedł czas na dane z rynku tabletów. Tutaj doszło do zamiany na pierwszych dwóch pozycjach. Na rynku tabletów lideruje bowiem Apple.
Producent |
Sprzedaż w 1Q2018 (mln szt.) |
Udział w rynku w 1Q2018 |
Sprzedaż w 1Q2017 (mln szt.) |
Udział w rynku w 1Q2017 |
Zmiana rok do roku |
Apple |
9,1 |
28,8% |
8,9 |
24,9% |
2,1% |
Samsung |
5,3 |
16,7% |
6,0 |
16,7% |
-11,4% |
Huawei |
3,2 |
10% |
2,8 |
7,8% |
13% |
Lenovo |
2,1 |
6,6% |
2,1 |
5,8% |
1,8% |
Amazon |
1,1 |
3,5% |
2,2 |
6% |
-49,5% |
Inni |
10,9 |
34,4% |
13,9 |
38,8% |
-21,7% |
Suma |
31,7 |
100% |
35,8 |
100% |
-11,7% |
Wyniki możemy zobaczyć sami. Producenci nie są w stanie zatrzymać spadku zainteresowania tabletami, pozostaje im walka o kawałki stale zmniejszającego się tortu. Tracą prawie wszyscy, Lenovo i Apple zanotowali niewielkie wzrosty a jedynym, który naprawdę może się pochwalić wzrostami jest Huawei. O klęsce może mówić Amazon.
IDC odnotował jednak jedną ciekawą informację - wzrosła sprzedaż urządzeń typu 2w1 oraz takich serii jak iPad Pro oraz Microsoft Surface. Wygląda na to, że ostatnim bastionem tabletów pozostaje sektor biznesowy.
Zobacz: Światowy rynek smartfonów w 1Q2018 wg IDC
Zobacz: Rynek tabletów wciąż się kurczy
Źródło tekstu: idc, wł