DAJ CYNK

Światowy rynek tabletów w 2Q2014 wg Strategy Analytics

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

W II kwartale 2014 roku na rynek trafiło 52,9 mln tabletów, o 6% więcej niż w II kwartale 2013 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

W II kwartale 2014 roku na rynek trafiło 52,9 mln tabletów, o 6% więcej niż w II kwartale 2013 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Tablety z Androidem cały czas zdobywają rynek - osiągając 70% udziału. Dzieje się to dzięki wielu dostawcom, którzy oferują szeroką gamę rozmiarów i cen sprzętu - na rynek trafiło 36,8 mln szt urządzeń, tj o 11% więcej niż rok wcześniej.

Apple dostarczył na rynek w II kwartale 13,3 mln tabletów (o 9% mniej niż rok wcześniej), a jego udział w rynku spadł do 25%.

Globalne dostawy tabletów (mln szt.) 2Q2013 2Q2014
Android 33,2 36,8
Apple iOS 14,6 13,3
Windows 2,1 2,7
Pozostali 0,1 0,0
Razem 50,0 52,9

Udział w rynku (proc.) 2Q2013 2Q2014
Android 66% 70%
Apple iOS 29% 25%
Windows 4% 5%
Pozostali 0% 0%
Razem 100% 100%
Wzrost w ujęciu rocznym 39% 6%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics