DAJ CYNK

Chętnie używamy telefonów w komunikacji miejskiej. Czytamy o polityce i plotki

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

telefon w autobusie

Prawie połowa pasażerów komunikacji miejskiej korzysta podczas jazdy ze smartfonu. Sześciu na dziesięciu robi to od dwóch do pięciu minut. A jeśli ktoś tego nie robi, to bardzo prawdopodobne, że z powodu braku dostępu do szybkiego Wi-Fi.

Z badania, przeprowadzonego przez brytyjską firmę doradczą UCE GROUP LTD. we współpracy z agencją marketingu mobilnego Mobiem Polska wynika, że 48% respondentów korzysta z telefonu komórkowego podczas poruszania się komunikacją publiczną. 37% osób deklaruje, że stanowczo tego nie robi, a 15% nie jest w stanie się zadeklarować.

Zobacz: Chciał zgłosić fałszywe informacje w wiadomościach. Policja zabrała mu telefon

58% badanych korzysta z telefonu od 2 do 5 minut w trakcie jazdy, 29% poniżej minuty, z 9% od 5 do 10 minut. Większe przedziały to już bardziej hardkorowi użytkownicy, bo od 10 do 15 minut z telefonu korzysta 3% badanych, a powyżej 15 minut 1%. Choć tu zapewne powinno to być powiązane z pytaniem o średni czas podróży. Zazwyczaj jeśli już telefon jest w użyciu, to przez ok 70% czasu podróży.

Zobacz: Ekran nowego smartfonu Huawei pokrywa cały przedni panel. Premiera już za tydzień

Warto zwrócić uwagę, że tylko 10% podróżujących komunikacją miejską nie czuje potrzeby korzystania z telefonu. 34% nie robi tego z powodu braku dostępu do szybkiej sieci Wi-Fi, 25% obawia się kradzieży sprzętu, a 17% jego uszkodzenia. 5% osób narzeka na brak warunków, czyli tłok i brak miejsc siedzących, a 4% obawia się o swoją prywatność i ciekawskie spojrzenia współpasażerów.

Zobacz: Samsung Galaxy Fold zmienia zasady gry [wideo]

A dlaczego Polacy w trakcie jazdy korzystają z telefonów komórkowych? Dla 36% osób jest to oszczędność czasu, dla 19% potrzeba chwili, 17% robi to z nawyku, 14% dla zabicia czasu. 9% nie potrafi sprecyzować. Co robimy na telefonie? Czytamy o polityce - 21%, czytamy plotki - 18% lub korzystamy z serwisów społecznościowych - 17%. 10% osób gra w gry, 6% osób przegląda reklamy, tyle samo przegląda maile. Tylko 4% osób odpisuje na SMS-y.

Zobacz: Fitbit Versa Lite - test prostego smartwatcha śledzącego naszą aktywność fizyczną

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UCE GROUP LTD; Monday Pr; wł