TikTok opublikował globalny Raport Egzekwowania Zasad Społeczności. Wynika z niego, że serwis usunął w drugim kwartale tego roku ponad 81 milionów filmów naruszających zasady, z tego ponad 94% zanim je ktokolwiek zgłosił.
Priorytetem TikToka, jak informuje serwis, jest tworzenie bezpiecznego otoczenia, dlatego platforma dokłada starań, by usuwać konta i treści, które naruszają Zasady Społeczności. W okresie od kwietnia do czerwca 2021 roku z tego powodu usunięto ponad 81,5 milionów filmów wideo na całym świecie, co stanowi mniej niż 1% wszystkich opublikowanych treści wideo. 93% z nich zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich wstawienia, a 94,1% zanim ktokolwiek je zgłosił. 87,5% usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych, co stanowi lepszy wynik niż w pierwszym kwartale tego roku (81,8%) dzięki poprawie systemu wykrywania.
TikTok stale usprawnia i wprowadza na nowe rynki systemy automatycznego wykrywania i usuwania niektórych kategorii treści naruszających zasady. W rezultacie za pomocą tej technologii w drugim kwartale roku dokonano prawie 17 milionów usunięć. 14,8 milionów kont zostało usuniętych za naruszenia Zasad Społeczności lub Warunków Korzystania z Serwisu. W tym ponad 11 milionów kont podejrzanych o to, że ich właściciele mieli mniej niż 13 lat. Stanowi to mniej niż 1% wszystkich kont na TikToku.
Zobacz: TikTok zgromadził już miliard użytkowników
Zobacz: TikTok chce chronić młodszych użytkowników
W drugim kwartale tego roku TikTok uruchomił polskie Centrum Bezpieczeństwa, odświeżając przy tym poprzednią wersję dostępną do tej pory także na innych rynkach. Pozwala ono rodzicom i opiekunom przyjrzeć się bezpieczeństwu platformy z bliska dzięki nowym filmom wideo, w których zaprezentowano między innymi Zasady Społeczności oraz dostępne dla nich zasoby, w tym Poradnik Opiekuna. W maju TikTok dołączył do Koalicji Technologicznej, czyli organizacji, która działa na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym i nadużyciami w sieci. Poprzez członkostwo w niej TikTok podkreśla, że nie akceptuje na platformie tego typu treści.
Jednym z podstawowych wartości TikToka jest różnorodność oraz inkluzywność. Platforma w drugim kwartale roku wprowadziła narzędzia i wydarzenia mające na celu dbałość o dobrostan społeczności TikToka:
W czerwcu TikTok uczcił Miesiąc Dumy kampanią #FreeToBe. Platforma zorganizowała globalne wydarzenie TikTok Pride March, 12-godzinną podróż dookoła świata w celu zebrania funduszy dla organizacji wspierających społeczność LGBTQ+. Z okazji Miesiąca Dumy w centrum Warszawy powstał mural na cześć polskich twórców TikToka, reprezentujących społeczność LGBTQ+, pod hasłem „Każdy różny, ale równy”.
TikTok współpracuje z ekspertami w dziedzinie zdrowia publicznego, aby pomóc społeczności uzyskać rzetelne informacje na temat COVID-19 i szczepionek:
W okresie od kwietnia do czerwca 2021 roku usunięto 2518 filmów wideo, które miały na celu dezinformację. 83% tych filmów usunięto zanim zostały zgłoszone, 87,6% w ciągu 24 godzin od ich zamieszczenia na TikToku, a 69,7% zanim zostały wyświetlone.
Zobacz: UOKiK interweniuje. Znana aplikacja może wyłudzać pieniądze
Zobacz: PiS znalazł nowego wroga. Tym razem w słusznej sprawie
Wszystkich głosujących: 1056
Źródło ankiety: TikTok zgromadził już miliard użytkowników
Źródło zdjęć: Solen Feyissa / Unsplash
Źródło tekstu: TikTok