TikTok podsumował swoje działania podjęte na rzecz ochrony użytkowników przed szkodliwymi treściami. Ich wynikiem w 1Q2022 było 102,3 mln filmów usuniętych z tej platformy.
W pierwszym kwartale 2022 roku z powodu naruszeń Zasad Społeczności TikToka lub Warunków Świadczenia Usług, z platformy usunięto globalnie ponad 102,3 mln filmów. Liczba wydaje się duża, ale to zaledwie 1% wszystkich materiałów wideo przesłanych na TikToka. 41,7% usuniętych treści to materiały naruszające bezpieczeństwo użytkowników platformy poniżej 18 roku życia.
TikTok chwali się, że 95,1% filmów zostało usuniętych zanim ktokolwiek je zgłosił, a 93,7% usunięto w ciągu 24 godzin od ich wstawienia. 90% usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych.
W pierwszych trzech miesiącach 2022 roku TikTok usunął również ponad 5,4 mln reklam, które naruszały Zasady Społeczności, Wytyczne dla Reklam lub Warunki Świadczenia Usług.
Zobacz: TikTok na celowniku polityków. Może zniknąć z App Store i Google Play
Zobacz: Google, Facebook, Twitter czy TikTok? Nigeria zabierze się za wszystkich
Po inwazji wojsk rosyjskich na Ukrainę, TikTok zainwestował znaczne zasoby w opracowanie i wdrożenie nowych narzędzi zwiększających bezpieczeństwo jego użytkowników oraz chroniących ich przed szkodliwą dezinformacją. Platforma powiększyła swoje zasoby moderacyjne, zwiększyła wydatki na współpracę z partnerami fact-checkingowymi, uruchomiła pilotażową wersję polityki dotyczącej mediów kontrolowanych przez państwo, a od 6 marca, w związku z rosyjską ustawą o tzw. „fake newsach”, zawiesiła na terenie Rosji możliwość prowadzenia transmisji na żywo oraz publikowania nowych treści.
Od 24 lutego do końca pierwszego kwartału 2022 roku:
Zobacz: Roaming UE – co się zmieni od 1 lipca?
Zobacz: Smartfony w Polsce a dzieci. Dane są alarmujące
Źródło zdjęć: XanderSt / Shutterstock.com
Źródło tekstu: TikTok