DAJ CYNK

UKE: 11 mln złotych kary dla Orange Polska

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Orange Polska od ponad trzech lat nie dostosował się do wymogów UKE dotyczących przenoszenia numerów stacjonarnych za pomocą platformy PLI CBD.

21 grudnia 2015 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej zmienił Ofertę określającą ramowe warunki dostępu telekomunikacyjnego (SOR) i nałożył na Orange Polska obowiązki w zakresie wysyłki komunikatów do systemu PLI CBD. Operator miał zacząć korzystać z systemu UKE od 23 grudnia 2015 roku. Orange do dzisiaj nie zastosował się do obowiązujących przepisów. Operator cały czas nie zapewnia możliwości wysyłki komunikatów (E07 E09, E10 i E11) podczas przeprowadzania procesów przenoszenia numerów. W związku z tym dla zapewnienia ciągłości tych procesów system PLI CBD zmuszony był przyjmować jako prawdziwe dane dotyczące przenoszenia numerów i generować komunikaty, które zgodnie z decyzją powinny być przesyłane przez Orange Polska, po uprzedniej weryfikacji danych.

Takie działanie może doprowadzić do przeciążenia systemu i stwarza zagrożenia całkowitego zatrzymania jego pracy, w tym np. uniemożliwi zlokalizowanie abonenta wzywającego pomocy. Dodatkowo pojawiały się też przypadki, w których pojawiło się ryzyko braku realizacji procesu przeniesienia numerów dla takich podmiotów jak prokuratury, ministerstwa czy urzędy wojewódzkie.

UKE wziął pod uwagę fakt, że Orange był już w przeszłości karany za te przewinienie, a postępowanie ma charakter uporczywy i stwarza realne zagrożenie dla funkcjonowania systemu.

Kara w wysokości 11 mln złotych nie jest prawomocna. Orange może się od niej odwołać do sądu, co zapewne zrobi.

UOKiK będzie karać nie tylko spółki, ale również menadżerów
Orange zmienia warunki usługi Konto Ważne Rok
Orange pozwala rozwiązać umowę przez telefon. Po ponad roku operator zaczyna wypełniać postanowienia z umowy

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE