DAJ CYNK

Wyniki UPC Polska za 1Q2019. Operator kontynuuje zwiększanie bazy klientów oraz rozwój biznesu

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Pierwszy kwartał 2019 roku przyniósł UPC Polska 15 tys. nowych klientów oraz 39,3 tys. nowych subskrypcji usług cyfrowych. Wszystko dzięki oferowaniu szybkiego Internetu światłowodowego, wzbogaceniu telewizji cyfrowej oraz wysokiej jakości obsługi klientów.

- Pierwszy kwartał 2019 roku był jednym z naszych najmocniejszych pierwszych kwartałów od lat, potwierdzając, że wielomilionowe inwestycje w rozwój oferty internetowej i telewizyjnej oraz jakości obsługi przynoszą pozytywne rezultaty. Dzięki temu, powiększyliśmy bazę klientów oraz liczbę subskrypcji cyfrowych usług, potwierdzając pozycję lidera pod względem oferowanej klientom jakości oferty. Potwierdza to słuszność naszej strategii, kładącej nacisk na skuteczną aktywność komercyjną. Zespół UPC Polska koncentruje się teraz na dalszym rozwoju zasięgu naszych usług, wzbogacaniu zakresu oferty i produktów, a także zapewnieniu naszym klientom jak najlepszej obsługi, potwierdzając pozycję najbardziej polecanego operatora na rynku.

- powiedział Robert Redeleanu, CEO UPC Polska

Coraz więcej klientów usług UPC Polska

W pierwszym kwartale 2019 roku UPC kontynuowało program przyśpieszania prędkości Internetu opartego na światłowodach, podnosząc średnią prędkość oferowaną klientom do prawie 215 Mb/s ze 180 Mb/s na koniec 2018 roku. Liczba klientów korzystających z usług internetowych UPC wzrosła do 1 192 300, co oznacza o 17 100 więcej w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 47 100 więcej niż rok wcześniej. W rezultacie liczba użytkowników Connect Box prawie przekroczyła 640 000 (47% bazy internetowej), co oznacza 180 000 więcej w porównaniu z poprzednim rokiem.

UPC wzbogaciło też ofertę telewizyjną, wprowadzając nowe pakiety internetowe - Polsat Sport Premium Go i Premium Eleven Sports Go. Ponadto, UPC rozszerzyło liczbę kanałów cyfrowych dostępnych w podstawowym niekodowanym pakiecie Start TV do 34 kanałów, z których 23 są dostępne w jakości HD. Łącznie oferta telewizyjna składała się z 191 kanałów, w tym 136 HD. W efekcie, na koniec pierwszego kwartału 2019 roku liczba subskrypcji telewizji cyfrowej wyniosła 1 053 800, czyli 27 100 więcej niż w poprzednim roku i 11 100 więcej kwartał do kwartału. Liczba abonentów platformy Horizon wzrosła o prawie 150 000 rok do roku i przekroczyła 675 000 klientów, co stanowi 62% bazy klientów telewizji cyfrowej.

Zobacz: Nowa jakość erotyki w UPC Polska. Erox HD i Eroxxx HD już w ofercie
Zobacz: UPC Polska wzbogaca pakiet Select
Zobacz: Inea, UPC i Vectra - tak wyglądała pierwsza trójka najlepszych w Polsce dostawców Internetu w 2018 roku według nPerf

Wzrosła również liczba usług telefonicznych, osiągając poziom 668 000 - o 34 000 więcej niż rok wcześniej. Łącznie na koniec I kwartału 2019 roku UPC Polska miał 1 462 800 klientów, którzy korzystali z 3 092 000 usług (RGU).

Dwucyfrowy wzrost SOHO, więcej gospodarstw ze światłowodem

UPC Biznes odświeżyło swoją ofertę, aby umocnić pozycję wśród małych firm z sektora SOHO. Nowa oferta obejmuje usługi internetowe o prędkości 200 Mb/s oraz 300 Mb/s i została przygotowana z myślą o tych przedsiębiorcach, którzy cenią wysoką jakość usług i obsługę, ale nie potrzebują zaawansowanych usług dodatkowych. Działania sprzedażowe, wspierane od 21 lutego kampanią radiową i internetową, zaowocowały kilkudziesięcioprocentowym wzrostem liczby nowych klientów w pierwszym kwartale 2019 roku w porównaniu z poprzednim kwartałem.

W I kwartale UPC powiększyło zasięg gigabitowej sieci opartej na światłowodach o 15 600 nowych lokalizacji, docierając obecnie do prawie 3,5 miliona gospodarstw domowych.

Zobacz: T-Mobile Polska z niewielkim wzrostem przychodów za 1Q2019 - oceniają analitycy
Zobacz: Wyniki Orange po 1Q2019 - więcej światłowodów, klientów konwergentnych i wzrost przychodów
Zobacz: Marcowe wyniki Speedtestu. Inea nie daje szans konkurentom, a fioletowe LTE znowu jest najszybsze

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UPC Polska