DAJ CYNK

Wyniki UPC Polska za 3Q2021: jest więcej klientów, a Internet przyspieszył średnio do 390 Mb/s

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

UPC Polska wyniki 3Q2021

UPC Polska chwali się, że trzeci kwartał 2021 roku przyniósł przyspieszenie wzrostu oraz przeniesienie jakości Internetu w domu na jeszcze wyższy poziom. Na koniec września operator miał 1,548 mln klientów i 3,307 mln abonamentów cyfrowych, a średnia szybkość łączy sięgnęła 390 Mb/s.

Stały rozwój usług, w tym wprowadzenie Inteligentnego WiFi i wzmacniaczy UPC WiFi Pods, jak również najbogatszej telewizyjnej rozrywki ze sportem na czele, potwierdza niesłabnącą determinację zespołu UPC, by stale być krok przed konkurencją. Osiągając wzrost kluczowych wskaźników biznesu, w trzecim kwartale zajęliśmy też pierwsze miejsce w rankingu przenośności numerów na rynku mobilnym, potwierdzając tym samym słuszność obranej strategii usług konwergentnych. Dumny z dotychczasowych osiągnięć zespołu UPC, jestem przekonany, że w czwartym kwartale będziemy mogli pochwalić się równie solidnymi wynikami.

– powiedział Robert Redeleanu, CEO UPC Polska

Zobacz: Play kupuje UPC Polska - wielkie przejęcie stało się faktem
Zobacz: UPC Polska wprowadza „Inteligentne WiFi” oraz Viaplay w nowych pakietach

Coraz szybszy Internet

Szybki i niezawodny Internet jest niezbędny do pracy zdalnej, edukacji, kontaktu z bliskimi i czy prowadzania biznesu. W trzecim kwartale UPC wprowadziło samouczące oprogramowanie na modemach ConnectBox i GigaConnectBox, co ma zapewnić najlepszą jakość połączenia Wi-Fi na wielu urządzeniach w domu, jednocześnie monitorując jego jakość i reagując zanim pojawi się problem z sygnałem. Zaoferowano też klientom UPC WiFi Pod – bezobsługowy, inteligentny wzmacniacz sygnału WiFi, zwiększający jego moc i zasięg. Dzięki niemu, cały dom może się znaleźć w zasięgu Wi-Fi – od piwnicy aż po strych.

UPC nadal zwiększało średnią prędkość Internetu, przekraczając 390 Mb/s na użytkownika. Liczba subskrypcji usługi internetowej wzrosła w ostatnim kwartale o 16500, do 1 325 600. Liczba klientów operatora wzrosła w tym czasie o 13100, do 1 548 500.

Wzrosty w usłudze telewizyjnej

W III kwartale 2021 roku UPC powiększyło bazę abonentów telewizji cyfrowej o 17900 do poziomu 1 372 900 subskrypcji. Było to możliwe dzięki ofercie wzbogaconej startem platformy Viaplay, a także dekoderowi UPC 4K TV Box, wyposażonemu w dodatkowe aplikacje, takie jak Amazon Prime Video czy YouTube Kids. Nowa aplikacja UPC TV Go umożliwia z kolei klientom dostęp do treści w dowolnym miejscu i czasie.

Usługi mobilne również na plusie

UPC ma też usługę mobilną. W trzecim kwartale operator nadal powiększał bazę jej użytkowników, zajmując przy tym pierwsze miejsce pod względem bilansu przenośności numerów w sieciach mobilnych w rankingu Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Potwierdza to rosnące zainteresowanie ofertą mobilną operatora, co zaowocowało osiągnięciem 116,1 tys. użytkowników mobilnych (przez kwartał przybyło 10700 nowych subskrybentów).

Giga ekspansja UPC na nowych obszarach

Aby zmniejszać wykluczenie cyfrowe, UPC kontynuowało rozwój usług cyfrowych w nowych lokalizacjach, zwiększając zasięg na sieciach hurtowych POPC do ponad pół miliona gospodarstw domowych. Niezależnie od ekspansji na terenach wiejskich dzięki POPC, UPC inwestowało także w rozwój własnej sieci, zwiększając jej zasięg o 14900 gospodarstw domowych, do łącznie 3 684 300 domostw.

UPC Polska 3Q2021 podsumowanie

Zobacz: Internet w Polsce przyspieszył po wakacjach. SpeedTest.pl podsumowuje wrzesień 2021
Zobacz: Wyniki Orange Polska po 3Q2021: rosną przychody, EBITDAal i liczba użytkowników światłowodu

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: UPC

Źródło tekstu: UPC